Tobal No. 1 - opis gry
Tobal No. 1 jest trójwymiarową bijatyką wyprodukowaną przez studio DreamFactory i wydaną przez Square na PlayStation w 1996 roku. Za grę odpowiada Seiichi Ishii (Virtua Fighter, Tekken 1 i 2), postacie zaprojektował twórca serii Dragon Ball Akira Toriyama, muzykę napisali natomiast m.in. Masashi Hamauzu i Kenji Ito.
Akcja gry ma miejsce w 2027 roku na planecie Tobal, gdzie rozgrywa się turniej, który da zwycięzcy prawa do eksploatacji niezwykle cennego surowca naturalnego. Jak można się spodziewać, stają do niego różni mniej lub bardziej dziwni osobnicy. Tych na początku jest osiem (choć zakończenie jest jedno), ale można jeszcze odblokować dodatkowych czterech.
Podczas samych walk mamy pełną swobodę jeśli chodzi o poruszanie się po planszy. Postacie mogą wyprowadzać ciosy na trzech różnych wysokościach (low, mid, high), potrafią także skakać i chwytać oponentów, co poszerza zakres ich możliwości (z chwytów można się oczywiście wyrywać). Poza tym przygotowano unikalne dla każdej postaci widowiskowe combosy.
W Tobal No.1 zaimplementowano oryginalny tryb Quest Mode, który łączy mechanikę bijatyki i eksplorację lochów rodem z RPG-a. Gracz pokonuje trzydzieści pięter dungeona unikając licznych pułapek i obijając facjaty napotkanych przeciwników. Może używać przedmiotów leczących lub takich, które nadają się do walki. Po drodze nie jesteśmy w stanie robić save’a, toteż przegrana sprawia, iż musimy wszystko rozpoczynać od nowa. Jeśli uda nam się zaliczyć to wyzwanie, odblokujemy specjalną postać zwaną Toriyama Robo.
Tobal No. 1 był w swoim czasie bardzo dobrze ocenianą bijatyką dającą przedsmak rozpoczynającej się ery 3D. Gra doczekała się kontynuacji, która jednak nie opuściła granic Japonii.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych