Tom Clancy's Ghost Recon Shadow Wars - opis gry
Tom Clancy’s Ghost Recon: Shadow Wars to strategia turowa wyprodukowana i wydana przez Ubisoft na 3DS-a (był to tytuł startowy dla tego sprzętu). Przy jej tworzeniu brał udział Julian Gollop, game designer mający na koncie m.in. prace przy serii XCOM.
Fabuła Shadow Wars reprezentuje gatunek political fiction. W Rosji dochodzi do poważnych zawirowań. Władzę przejmuje obóz ultranacjonalistyczny, któremu, po pierwsze, marzy się powrót do czasów zimnej wojny, a po drugie - ingeruje w wewnętrzne sprawy sąsiednich państw. By przeciwdziałać zagrożeniu i potencjalnym poważnym konsekwencjom, na miejsce zostaje wysłany oddział specjalny, którego działaniami pokierujemy właśnie my.
Ów oddział składa się z sześciu osób (choć zdarzają się misje gdy jest ich mniej). Każda posiada zestaw unikalnych umiejętności - Commando przydaje się do przeprowadzania szturmu, Sniper do atakowania na większe odległości, Gunner obwieszony jest ciężkim sprzętem i także najlepiej sprawdza się przy wymianie ognia (choć jest wolniejszy od Commando), Medic może wspomóc towarzyszy broni regenerując np. ich zdrowie, Recon to zwiad, a Engineer potrafi m.in. naprawiać uszkodzone urządzenia.
Pod względem rozgrywki produkcja Ubisoft inspiruje się takimi grami jak seria Fire Emblem czy Advance Wars. Poszczególne plansze, na których otrzymujemy różne wytyczne, pokryte są kwadratowymi polami, po których poruszają się jednostki nasze i naszego przeciwnika. Co warto dodać, postacie posiadają ograniczone ilości amunicji, a poszczególne rodzaje broni dysponują różnymi parametrami. Z czasem nasi podopieczni zdobywają gwiazdki, umożliwiające dalszy rozwój, oraz mogą upgrade’ować bronie.
Shadow Wars posiada trzy główne tryby zabawy: kampanię liczącą blisko czterdzieści misji, Skirmish, swoiste wyzwania, oraz Multiplayer umożliwiający grę na jednej konsoli.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych