Transformers: Fall of Cybertron - opis gry
Transformers: Fall of Cybertron jest strzelaniną z akcją ukazaną z perspektywy trzeciej osoby, stworzoną przez High Moon Studios i wydaną przez Activision w sierpniu 2012 roku na PlayStation 3, Xboksy 360 oraz komputery osobiste. Fall of Cybertron jest bezpośrednią kontynuacją wydanego dwa lata wcześniej Transformers: War for Cybertron, które spotkało się z ciepłym przyjęciem recenzentów i graczy. Gra w 2016 roku trafiła na PlayStation 4 i Xboksa One.
Fabuła Fall of Cybertron kontynuuje wątki rozpoczęte w Transformers: War for Cybertron. Akcja gry rozgrywa się niedługo po wydarzeniach z części pierwszej - Autoboty nadal znajdują się na rodzimej planecie, tytułowym Cybertronie, który na skutek trwającej setki lat wojny z Decepticonami, skazany jest na zagładę. Jedynym ratunkiem dla Autobotów jest ucieczka pod przywództwem Optimusa Prime’a. Jednak Decepticony nie mają zamiaru im w tym pomóc, na dodatek wewnątrz ich frakcji także nie brakuje problemów. Zdradliwy Starscream tylko czeka na potknięcie aktualnego lidera, Megatrona, by zająć jego miejsce.
Fall Cybertron to trzecioosobowy shootera z celownikiem zawieszonym nad ramieniem postaci, w który gra się niemal identycznie jak w oryginał, ale w którym wprowadzono także wiele zmian. Przede wszystkim zniknęła opcja wyboru Transformera przed misją w trybie kampanii. Gracz nie może liczyć także na wsparcie kompanów, jest zmuszony sterować odgórnie narzuconym robotem. Wszystkie powyższe zabiegi posłużyły nadrzędnemu celowi - zdynamizowaniu akcji. Odrobinę chaotyczne strzelanie z „jedynki” zastąpione zostało przez dokładnie przemyślane etapy, efektowne sekwencje strzelanin oraz elementy zręcznościowe rodem z . Deweloper uwzględnił też tryb muliplayer, w którym oddał graczom cztery opcje zabawy: odpowiednik Hordy z Gears of War oraz trzy formy współzawodnictwa.
Pod względem oprawy graficznej „dwójka” niewiele różni się od Transformers: War for Cybertron, choć naturalnie dokonano kilku szlifów. Fall of Cybertron napędzane jest silnikiem Unreal Engine 3, a szczególną uwagę zwraca pomysłowy, wierny komiksowym realiom design.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych