Trauma Team - opis gry
Trauma Team jest grą z gatunku visual novel traktującą o zawodzie lekarza, wyprodukowaną i wydaną przez Atlus w maju 2010 roku wyłącznie na Nintendo Wii. Tytuł ten jest w sumie piątą odsłoną serii Trauma.
Gra Atlusa jest kolejną odsłoną popularnego na konsolach Nintendo „symulatora chirurga”. W przypadku piątej części deweloper podjął się ryzykownego zadania urozmaicenia rozgrywki. Teraz gracz obserwuje akcję z perspektywy aż sześciu postaci, specjalistów różnych dziedzin medycyny. Dobrze znany model rozgrywki reprezentuje CR-S01 - doświadczony chirurg, przeprowadzający operacje w szpitalnej sali. Bardziej emocjonujące przeżycia zapewnia energiczna Maria Torres, ratowniczka medyczna starająca się utrzymać przy życiu pacjentów transportowanych do szpitala. W tym wypadku istotny jest czas oraz podzielność uwagi, gdyż gracz zajmuje się nawet kilkoma ofiarami wypadków na raz. Zupełnie innych wrażeń można doświadczyć wcielając się w Hanka Freebirda - ortopedę, do którego zadań należy składanie pogruchotanych kości, wykonywanie protez oraz implantacja.
Tomoe Tachibana jest z specjalistką od endoskopii, wykonującą skomplikowane operacje na pomocą narzędzi umieszczanych w niewielkich nacięciach na ciele pacjenta. Zupełnie inne zadanie spoczywa na graczu, gdy przejmuje kontrolę nad Gabrielem Cunninghamem – diagnostą, który rozmawiając z pacjentem i obserwując go, ustala przyczynę jego cierpień. Fragmenty te mechaniką przypominają klasyczne przygodówki, w których sukces uzależniony jest od umiejętności logicznego myślenia i spostrzegawczości. Listę lekarzy uzupełnia Naomi Kimishima, specjalistką od medycy sądowej. Sterowanie w Trauma Team odbywa się na tych samych zasadach, co w poprzednich odsłonach. Korzystając z nunchaka (który służy do wygodnego wybierania narzędzi chirurgicznych - m.in. skalpela, kleszczy, strzykawek z różnego rodzaju medykamentami, a nawet defibrylatora) i wiilota (który przejmuje rolę wybranego przez gracza narzędzia) należy wykonywać sugerowane przez grę zabiegi.
Poszczególne zadania spojone są rozbudowanym wątkiem fabularnym, charakterystycznym dla japońskich gier z gatunku visual novel. Gra działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę i w trybie 16:9, a wysoką jakość wyświetlanego obrazu zapewnia obsługa progressive scan.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych