Twierdza - opis gry
Stronghold (u nas wydany jako Twierdza) to mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry ekonomicznej wyprodukowana przez FireFly Studios i wydana przez Gathering of Developers na PC z systemem Windows 21 października 2001 roku - w Polsce, dzięki Play-it, produkcja pojawiła się 30 listopada 2001 roku. W maju 2002 roku w Europie, dzięki MacSoft oraz Crescent Vision Interactive, ukazała się wersja na Macintosha.
Mechanika rozgrywki opiera się na rozwoju militarnym w celu wyszkolenia armii zdolnej do pokonania przeciwnika przy jednoczesnym utrzymaniu zadowolenia mieszkańców. Tak więc gracz musi tak zbalansować rozwój, by z jednej strony nie stać militarnie w miejscu, a z drugiej nie doprowadzić do buntu społeczności. Dodatkowo także ogień gra tu istotną rolę, ponieważ pozwala na podpalanie określonych konstrukcji i wywoływanie pożarów.
Produkcja pozwala przetestować tą rozbudowaną mechanikę na dwa sposoby - poprzez rozgrywkę sieciowej przy użyciu IPX, TCP/IP lub Modemu albo w rozgrywce jednoosobowej. Na nią składa się scenariusz na określonej mapie. obrona historycznego zamku albo kampania opowiadającą historię młodego dowódcy, który razem z królem postanawia zjednoczyć rozbity wskutek najazdu obcych kraj oraz zemścić się za śmierć swojego ojca.
Produkcja została doceniona przez krytyków i zyskała średnie noty na poziomie 90 procent. Chwalono m. in. grafikę i animacje, a krytyka dotyczyła głównie warstwy audio. Stronghold sprzedał się na tyle dobrze, że seria w kolejnych latach była kontynuowana, a pierwsza odsłona jakiś czas później otrzymała edycję HD, pod którą to trafiła do cyfrowej dystrybucji poprzez Steam oraz GoG.
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych