Ultima Forever: Quest for the Avatar - opis gry
Ultima Forever: Quest for the Avatar to MMORPG wyprodukowane przez Mythic i wydane przez Electronic Arts 7 sierpnia 2013 roku jedynie na iPada oraz iPhone'a. Pierwotnie zakładano też wersję na PC, ale prace nad nią finalnie nie doszły do skutku.
Produkcja jest odsłoną zapoczątkowanej w pierwszej generacji serii Ultima, która to była projektowana głównie z myślą o urządzeniach mobilnych. Osadzona jest ona w znanym uniwersum, choć z przyczyn prawnych miejsce Lorda Britisha zajęła Lady British. Zostawiono przy tym niektóre ważne elementy jak np. cnoty, istotne w czwartej odsłonie serii (o podtytule Quest for the Avatar). Fabuła opowiada historię zmagań z plagą zwaną "Black Weep", której to efektem są liczne obecnie zamieszkujące krainę potworności.
Pod względem mechaniki rozgrywki produkcja przypomina typowe gry tego rodzaju, czy gracz ląduje w świecie gdzie jest wiele sterowanych przez graczy postaci, wykonuje zadania "Przynieść X/Wyeliminuj Y" i eksploruje otwarty świat, gdzie przyjdzie mu mierzyć się z wrogimi istotami - poza wybraniem celu oraz wykorzystaniem umiejętności specjalnych, walka jest automatyczna. Jako łup gracz zdobywa klucze (poziomy - brąz, srebro, złoto), które następnie można wymieniać - otwierając skrzynie - na lepsze wyposażenie. Najwyższy poziom (złoty) dostępny był także poprzez oglądania reklam wewnątrz gry czy system mikropłatności.
Produkcja spotkała się z chłodnym odbiorem ze strony recenzentów. Większość mówiła o grze jako solidnym MMORPG, niemniej pojawiały się głosy o błędach technicznych, braku szacunku dla materiału źródłowego czy bardzo uciążliwych mikrotransakcjach (pada sformułowanie "pay wall"). Być może te czynniki spowodowały, że 29 sierpnia 2014 roku, czyli niewiele ponad rok po premierze, serwery gry zostały wyłączone.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych