Ultima IX: Ascension - opis gry
Ultima IX: Ascension to RPG wyprodukowane przez ORIGIN Systems i wydane przez Electronic Arts 31 października 1999 w USA i w grudniu 1999 w Europie jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki Cenega S.A, produkcja pojawiła się 4 maja 2000 roku.
Produkcja jest dziewiątą odsłoną serii, która wprowadziła kilka poważnych zmian, wśród których najwidoczniejszą jest porzucenie wprowadzonego w szóstej odsłonie rzutu izometrycznego na rzecz kamery TPP (Third Person Perspective), a ponadto poprawiono warstwę wizualną. W rdzeniu pozostaje wciąż produkcją o tym samym charakterze, czyli jest to osadzone w świecie fantasy RPG, gdzie gracz przemierza różnorodne obszary, walczy z potwornościami czy rozmawia z postaciami w tętniących życiem miasteczkach. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia mająca miejsce po wydarzeniach z Ultima VIII: Pagan. Główny bohater wraca do Britanii, która to dostaje się pod zły wpływ tajemniczego bytu z poprzedniej odsłony znanego jako "Guardian", który to zbeszcześcił ważne miejsca w krainie oraz zatruł umysły niektórych mieszkańców. Protagonista decyduje się więc z pomocą kilku przyjaciół przywrócić normalność w krainie oraz dowiedzieć się coś więcej o sprawcy nieszczęścia.
Produkcja jest ostatnią główną odsłoną serii, która ukazała się na komputerach osobistych i nie była odświeżeniem. Następną odsłoną serii Ultima był spin-off Ultima Forever: Quest for the Avatar, będącego kontynuacją czwartej odsłony serii przeznaczonym jedynie na urządzenia mobilne.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych