Ultima Online - opis gry
Ultima Online (w fazie roboczej znana jako Multima) to MMORPG wyprodukowane przez ORIGIN Systems i wydane przez Electronic Arts 24 września 1997 roku w USA jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. Po zamknięciu twórców pieczę nad projektem przejęło Electronic Arts (2004-2006), Mythic Entertainment (2006-2014) a od 2014 produkcją zajmuje się Broadsword Online Games. W 2007 ukazał się bezpłatny pakiet poprawiający warstwę graficzną.
Ultima Online jest pierwszą produkcją sieciową studia i traktowana jest przez niektórych jako propagator gatunku MMORPG ze wszystkimi jego cechami. Gracz zatem staje się częścią Britanii i w otwartej przygodzie typowej dla gatunku RPG jako mag, rycerz albo handlarz zwiedza okolicę, wchodzi w interakcję z innymi graczami czy walczy ze stworzeniami. Przedstawiony świat składa się zarówno z lądu stałego jak i wysp i jest podzielony na następujące obszary, każdy ze swoimi unikatowymi cechami: Felucca, Trammel, Ilshenar, Malas, Tokuno, Ter Mur oraz Valley of Eodon.
W tym świecie walutą do handlu jest złoto (gracze mogą handlować między sobą), dla magów ważnym przedmiotem jest "reagents", a dodatkowo występuje wiele mikstur oraz zaklęć. Gra pierwotnie wymagała opłacania abonamentu w wysokości 10$ miesięcznie, obecnie jest w pełni darmowa, a na każdym z dostępnych serwerów można mieć do 5 postaci.
Produkcja, mimo początkowych problemów związanych m. in. tego, że początkowo gracze lubili wchodzić w konflikty z innymi graczami oraz przyczynili się do niszczenia ekologii świata przedstawionego, okazała się komercyjnym sukcesem zbierając nawet 100 tysięcy graczy w pierwszych miesiącach działania. Dodatkowo gra zapoczątkowała fenomen gatunku, którego znanymi przedstawicielami są m. in. World of Warcraft.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych