Valkyrie Profile: Covenant of the Plume - opis gry
Valkyrie Profile: Coventant of the Plume to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez studio tri-Ace i wydana przez Square Enix na NDS-a. Tytuł był trzecią częścią serii Valkyrie Profile, której poprzednie odsłony ukazały się na PlayStation i PlayStation 2.
Uniwersum gry bazuje do pewnego stopnia na mitologii nordyckiej, czyli tak jak w poprzednich częściach, choć tym razem nie wcielamy się w żadną walkirię. Głównym bohaterem jest młody wojownik Wylfred. Protagonista traci na wojnie ojca, co rozpoczyna dla niego i dla jego rodziny okres gehenny zwieńczonej głodową śmiercią siostry. Gdy dorasta postanawia zemścić się na bogach za okrutny los. Jego celem stają się między innymi walkirie.
Wydarzenia przedstawia izometryczna kamera, a postacie zbudowane są ze sprite’ów, czyli tak jak w pierwszej części. Gra przypomina klasyki gatunku w stylu Final Fantasy Tactics, ale do tej formuły twórcy wprowadzają tu również kilka nowych, ciekawych patentów. Podczas bitew postacie mogą atakować samodzielnie lub razem. Dzieje się tak gdy przeciwnik znajduje się w zasięgu więcej niż jednego podopiecznego (maksymalnie czterech). Podkomendni przypisani są do jednego z czterech przycisków, które wciskamy gdy chcemy odpalić atak. Celne uderzenie nabija wskaźnik Attack Gauge, dzięki któremu można użyć specjalnej techniki.
Dobrze ustawione formacje mają też inne zalety. Rozstawienie jednostek może nie tylko dać nam przewagę przy ofensywie, ale także zwiększyć częstotliwość występowania przedmiotów albo przyspieszyć nabijanie Attack Gauge. Przykładowe formacje mogą nam pozwolić na przeprowadzenie ataku z flanki, otoczenie oddziałów nieprzyjaciela z trzech lub czterech stron, albo przeprowadzenie ofensywy od tyłu.
Ważnym elementem rozgrywki jest jeszcze tzw. “pióro przeznaczenia” oraz akumulacja “grzechów” (Sin). Pióro pozwala zwiększyć parametry podopiecznego, ale po zakończeniu walki traci on życie. To, ile razy użyjemy tego przedmiotu wpływa na bieg fabuły. ‘Grzeszenie’ polega z kolei na atakowaniu przeciwników, którzy utracili już HP. Czynność ta nabija specjalny wskaźnik - doprowadzenie go do odpowiedniego poziomu sprawia, że zostajemy nagrodzeni przedmiotami i ekwipunkiem. Z drugiej strony wpadka powoduje, że do walki stają potężniejsi przeciwnicy.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych