Vampire: The Masquerade - Redemption - opis gry
Vampire: The Masquerade – Redemption jest wydaną w 2000 roku grą RPG, której akcja osadzona jest w Świecie Mroku (World of Darkness) wykreowanym przez wydawnictwo White Wolf.
Omawiana gra została stworzona przez studio Nihilistic Software i wydana przez Activision dla docelowych platform - Windows i Mac OS. Realia gry osadzone są w świecie stworzonym przez White Wolf na potrzeby narracyjnego systemu RPG Vampire: Masquerade. Warstwa fabularna skupia się na postaci XII-wiecznego francuskiego krzyżowca Christofa Romualda, który po śmierci zostaje wskrzeszony jako wampir. Christof będzie musiał odbyć podróż przez wieki - zaczynając w średniowiecznej Pradze, przez Wiedeń, Londyn, a kończąc na współczesnym Nowym Jorku, by poznać prawdę o sobie i odbyć - nomen omen - krucjatę na drodze do odkupienia i odnalezienia miłości.
Vampire: The Masquarade - Redemption jest grą, której akcja prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby, a gracz steruje głownym bohaterem oraz jego sojusznikami i członkami kompanii. Drużyna może liczyć cztery osoby. Do Christofa mogą dołączyć postacie takie jak Wilhelm, Serena, Erik, Pink, Samuel czy Lily. Gra jest liniowa, jednak zawiera dodatkowe, opcjonalne misje. W grze jest również tryb gry wieloosobowej inspirowany narracyjnym systemem storytellingu.
Duży nacisk położono w grze Nihilistic Software na walkę, która jednak w oryginalnych systemach narracyjnych White Wolf odgrywała drugorzędną rolę. Gameplay opiera się na pokonywaniu kolejnych przeciwników w dynamicznych walkach z wykorzystaniem tradycyjnego oręża, które gromadzimy podczas eksploracji oraz z wykorzystaniem magii. Jednocześnie odbywa się rozwój głównego bohatera i jego sojuszników, którzy zdobywają nowe umiejętności i rozwijają współczynniki ich charakteryzujące dzięki punktom doświadczenia, którymi nagradzane są postępy gracza.
Omawiana gra spotkała się z mieszanym przyjęciem, z przeważającymi pozytywnymi opiniami i recenzjami. Doceniono ją za warstwę techniczną, jednak wytykano mało dynamiczną warstwę fabularną, zbyt rozciągniętą i niedopracowaną. Mimo to produkcja została doceniona wieloma nagrodami, w tym nagrodą za najlepszą grę RPG roku Game Critics Award. Konsekwencją tego było wydanie w 2004 roku sequela gry - Vampire: The Masquerade - Bloodlines.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych