Vampire: The Masquerade - Redemption

Vampire: The Masquerade - Redemption

8,2
10 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nihilistic Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Horror,   RPG akcji
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
07.06.2000
Europa:
07.06.2000
Polska:
07.08.2000
Producent:
Nihilistic Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Horror,   RPG akcji
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
07.06.2000
Europa:
07.06.2000
Polska:
07.08.2000

Vampire: The Masquerade - Redemption - opis gry

Vampire: The Masquerade – Redemption jest wydaną w 2000 roku grą RPG, której akcja osadzona jest w Świecie Mroku (World of Darkness) wykreowanym przez wydawnictwo White Wolf. 

Omawiana gra została stworzona przez studio Nihilistic Software i wydana przez Activision dla docelowych platform - Windows i Mac OS. Realia gry osadzone są w świecie stworzonym przez White Wolf na potrzeby narracyjnego systemu RPG Vampire: Masquerade. Warstwa fabularna skupia się na postaci XII-wiecznego francuskiego krzyżowca Christofa Romualda, który po śmierci zostaje wskrzeszony jako wampir. Christof będzie musiał odbyć podróż przez wieki - zaczynając w średniowiecznej Pradze, przez Wiedeń, Londyn, a kończąc na współczesnym Nowym Jorku, by poznać prawdę o sobie i odbyć - nomen omen - krucjatę na drodze do odkupienia i odnalezienia miłości.

Dalsza część tekstu pod wideo

Vampire: The Masquarade - Redemption jest grą, której akcja prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby, a gracz steruje głownym bohaterem oraz jego sojusznikami i członkami kompanii. Drużyna może liczyć cztery osoby. Do Christofa mogą dołączyć postacie takie jak Wilhelm, Serena, Erik, Pink, Samuel czy Lily. Gra jest liniowa, jednak zawiera dodatkowe, opcjonalne misje. W grze jest również tryb gry wieloosobowej inspirowany narracyjnym systemem storytellingu.

Duży nacisk położono w grze Nihilistic Software na walkę, która jednak w oryginalnych systemach narracyjnych White Wolf odgrywała drugorzędną rolę. Gameplay opiera się na pokonywaniu kolejnych przeciwników w dynamicznych walkach z wykorzystaniem tradycyjnego oręża, które gromadzimy podczas eksploracji oraz z wykorzystaniem magii. Jednocześnie odbywa się rozwój głównego bohatera i jego sojuszników, którzy zdobywają nowe umiejętności i rozwijają współczynniki ich charakteryzujące dzięki punktom doświadczenia, którymi nagradzane są postępy gracza.

Omawiana gra spotkała się z mieszanym przyjęciem, z przeważającymi pozytywnymi opiniami i recenzjami. Doceniono ją za warstwę techniczną, jednak wytykano mało dynamiczną warstwę fabularną, zbyt rozciągniętą i niedopracowaną. Mimo to produkcja została doceniona wieloma nagrodami, w tym nagrodą za najlepszą grę RPG roku Game Critics Award. Konsekwencją tego było wydanie w 2004 roku sequela gry - Vampire: The Masquerade - Bloodlines.

Wideo - Vampire: The Masquerade - Redemption

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper