Vampire: The Masquerade – Swansong - opis gry
Vampire: The Masquerade – Swansong to gra RPG wyprodukowana przez Big Bad Wolf Studio i wydana przez Nacon. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X.
Fabuła - Vampire: The Masquerade – Swansong
Podobnie jak w przypadku innych gier z serii Vampire: The Masquerade także i tutaj mamy do czynienia z wizją współczesnego świata, w którym obok ludzi egzystują wampiry. Te próbują jednak zachować swoje istnienie w tajemnicy, czemu służy zasada zwana Maskaradą. Na początku opowieści poznajemy Emmę, potomkinię jednego z członków Primogenu, czyli ciała doradczego aktualnego księcia Camarilli urzędującej w Bostonie. Wraz z widmem wojny przeciwko innym ugrupowaniom, rozpoczyna się dochodzenie po szczeblach tragicznej w skutkach drabiny wydarzeń. Wezwani przed oblicze samej Halsey Inversen, rozpoczynamy ciąg zadań mających na celu odkrycie prawdy o aktach agresji wobec wampirów. Do Emmy dołączają później Emem, przedsiębiorczyni z trudną przeszłością stroniąca od sieci geopolitycznych spirali, oraz Leysha pełniąca rolę swoistego medium.
Rozgrywka - Vampire: The Masquerade – Swansong
Każda z przedstawionych postaci różni się pewnymi umiejętnościami. Przed rozpoczęciem danej sceny, system pyta o charakter profilu aktualnego bohatera. Weteran dla przykładu skupia się na atrybutach psychofizycznych w umiarkowanym stopniu, jest również coś na wzór detektywa oraz typowego agresora.
Vampire the Masquerade – Swansong opiera się na prowadzeniu dialogów, wydobywaniu informacji oraz wabieniu urokiem. System postaci zaprojektowano z dbałością o wszystkie atrybuty mocnej dyskusji. Retoryka, Perswazja, Zastraszenie, Mądrość, Psychologia - każdy atrybut jesteśmy w stanie aktywnie rozwijać zdobytymi punktami doświadczenia. Nie ma tu też walk sensu stricto. Konfrontacje odbywają się na zasadzie słownych potyczek, wymianie argumentów oraz eksploracji.
W grze zachodzi potrzeba skorzystania z usług tzw. żywicieli. W siedzibie głównej można z nich korzystać bez cienia podejrzeń, lecz poza murami niespecjalnie. Każda specjalna umiejętności wiąże się z utratą wskaźnika głodu. Jeśli ten zacznie się skracać o kolejne punkty, musimy dyskretnie zwabić potencjalną ofiarę. Od nas zależy czy wyssamy go do czysta, czy pozwolimy zachować resztkę żywota. Bardzo ważne jest dbanie o wskaźniki podejrzliwości. Zarówno w otoczeniu ludzi jak i wampirów.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych