Vancouver 2010 - opis gry
Vancouver 2010 jest grą sportową traktującą o dyscyplinach zimowych wyprodukowaną przez angielskie studio Eurocom i wydaną przez japońską firmę Sega w styczniu 2010 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Gra towarzyszyła zimowym igrzyskom olimpijskim, które w 2010 r. odbyły się w kanadyjskim Vancouver.
Deweloper przygotował dla graczy czternaście konkurencji w ośmiu dyscyplinach - zaczynając od klasycznego zjazdu mężczyzn, slalomu super gigant plus kobiecego slalomu i też super giganta. Do każdej konkurencji przygotowana została jednak tylko jedna trasa. Dostępne są również skoki narciarskie, na jednej dużej skoczni. Zastosowano tutaj system sterowania charakterystyczny dla wszystkich gier o tej tematyce - polega na wciśnięciu przycisku w odpowiednich momentach, naładowaniu paska wybicia przed dojechaniem do progu oraz balansowaniu ciałem na lewo i prawo podczas lotu. Pozostałe konkurencje, które opracowało Eurocom, to ślizgi bobslejami oraz saneczkami, konkurencje łyżwiarstwa szybkiego na 500 i 1500 metrów, zjazdy snowboardowe, a także powietrzne akrobacje na nartach.
Twórcy Vancouver 2010 zdecydowali się wprowadzić nowatorski dla tego typu tytułów widok pierwszoosobowy, który wydaje się być ciekawym rozwiązaniem. Oprócz samej zmiany położenia kamery, na ekranie pojawia się zarys gogli, lekko przeobrażona zostaje kolorystyka oraz zmienione są odgłosy otoczenia - dochodzi miedzy innymi bicie serca, co buduje odpowiedni klimat i podnosi adrenalinę. Przy niektórych konkurencjach - na przykład saneczkarstwie, zdecydowanie łatwiej jest manewrować, gdy nic nie przesłania nam toru. Niestety skoki narciarskie nie posiadają możliwość przełączenia kamery. Całość dopełnia tryb Challenge Mode, gdzie gracz staje przed wyzwaniami poszeregowanymi według poziomów trudności. Za wykonanie każdego postawionego przed nami celu otrzymujemy pewną ilość punktów. Na graczy czeka m.in. omijanie bałwanów rozstawionych na torze zjazdowym lub płycie lodowiska, odwrócone sterowanie, zbieranie znaczków rozrzuconych po trasie, lądowanie w wyznaczonym miejscu podczas skoków narciarskich czy gromadzenie czasu przy przejeździe przez bramki podczas slalomu.
W kwestii oprawy graficznej Vancouver 2010 prezentuje przyzwoity poziom. Modele zawodników opracowano szczegółowo, ciężko byłoby też zarzucić coś elementom otoczenia. Grze Eurocomu wyraźnie brakuje jednak wyrazistej ścieżki muzycznej.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych