Viewtiful Joe - opis gry
Viewtiful Joe to chodzona bijatyka wyprodukowana przez Capcom. Za jej stworzenie odpowiada Hideki Kamiya, twórca m.in. Devil May Cry i Bayonetty. Tytuł ukazał się najpierw na GameCube’ie w 2003 roku, rok później do sprzedaży trafiła konwersja na PlayStation 2.
Głównym bohaterem gry jest uzależniony od telewizji Joe, który wyrusza do Movielandu by odbić swoją uprowadzoną dziewczynę Silvie.
Rozgrywka przypomina tradycyjne chodzone mordoklepy. Nasz podopieczny porusza się po wyznaczonej przez twórców drodze, w prawo lub lewo. Może także skakać, co przydaje się podczas sekcji platformowych, ale przede wszystkim ściera się z rzeszami wrogów nadciągającymi ze wszystkich stron. Joe potrafi wyprowadzać ciosy rękami i nogami oraz robić uniki, które wykonane prawidłowo ogłupiają przeciwników, wystawiając ich na ataki.
O stanie naszego podopiecznego informują serduszka widoczne w lewym górnym rogu. Pod nimi znajduje się natomiast wskaźnik VFX (Viewtiful Effects Power). Pozwala on odpalać specjalne umiejętności przydające się zarówno podczas walki, jak i w trakcie zmagań z przeszkodami innego rodzaju. Jest to spowolnienie czasu (Slow), przyspieszenie (Mach Speed) i Zoom-In zwiększający siłę ataków. Moce można łączyć, a efekt VFX wydłużyć zbierając V-Films porozmieszczane na każdym poziomie.
Za rozklepanych przeciwników otrzymujemy punkty V-Points pod postacią małych i dużych monet. Combosy nagradzane są z kolei “Viewtifulami”, które też przekładają się na zdobycz punktową. Pod koniec każdego poziomu gra wystawia nam ocenę - zależy ona od liczby V-Points, czasu i obrażeń jakie nam zadano. Za punkty kupujemy nowe umiejętności, gadżety, więcej serduszek i przedmioty leczące.
Viewtiful Joe może pochwalić się sensownym replayability. Zaliczając grę na różnych poziomach trudności odblokowujemy dostęp do nowych postaci. Na PS2 jedną z nich jest Dante z Devil May Cry.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych