WRC 4, a właściwie WRC FIA World Rally Championship 4, to czwarta część rajdowej serii spod dłuta Milestone. Gra ukazała się w październiku 2013 roku na PlayStation 3, Xboksa 360 i PlayStation Vita.
Tryby gry są standardowe jak na tego typu produkcję. Quick Stage wrzuca nas w dowolny rajd, dowolnym samochodem w dowolnej klasie. Zabawa zaczyna się dopiero w Rally Mode, gdzie do wyboru mamy Single Stage (jeden OS), Single Rally (jeden pełny rajd w dowolnym kraju), i perełkę – Championship z wszystkimi trzynastoma rajdami z sezonu 2013, po sześć oesów. W kalendarzu m.in. Niemcy, Francja, Australia, Wielka Brytania, Finlandia czy Grecja, więc różnorodność nawierzchni ogromna. Asfalt, szuter, śnieg lód, czy błoto - można tu znaleźć podobieństwa do realizmu znanego z prawdziwych dróg. Ponadto często jedziemy o świcie czy zmroku, co ogranicza widoczność - brakuje jedynie tras nocnych. Sezon możemy skrócić do 3 rajdów po jednym dniu wyścigowym. Należy też wspomnieć o pełnej obsadzie licencjonowanych kierowców podzielonych na cztery klasy: Junior WRC, WRC 2, WRC 3 i najsilniejsze - WRC. Wśród kierowców nie zabrakło Polaków - w WRC 2 mamy Roberta Kubicę, zaś w WRC Michała Kościuszko.
Dalsza część tekstu pod wideo
Wybierając karierę, standardowo trafiamy jako żółtodziób do Junior WRC, zasiadamy w Fordzie Fiesta, zaliczamy dwa rajdy (Niemiec i Hiszpanii), w których oprócz całej stawki kierowców musimy pokonać wybranego nam konkurenta, by następnie za zdobyte punkty „zdolności” zaproponowano nam pełny sezon w odpowiedniej ekipie i klasie. Im lepszy wynik w sezonie, tym szybszy przeskok do wyższej klasy, na WRC skończywszy. W grze nie zabrakło też multiplayera, zarówno sieciowego, jak i lokalnego (do 4 osób). Wybieramy gdzie i czym chcemy jechać i po kolei pokonujemy dany OS - na jednej konsoli jedziemy jeden po drugim. Jak jechał kolega przed nami, pokazuje duch samochodu z jego przejazdu, więc dodatkowo mamy jakiś punkt odniesienia.
W ustawieniach tworzymy sobie profil, którym będziemy poruszać się w karierze (można go edytować nawet po jej rozpoczęciu, np. dodając imię i nazwisko). Ponadto możemy sobie włączyć wszelkiego rodzaju wspomagacze: asystę hamowania, opcję cofania czasu czy stopniowanie poziomu trudności konkurentów. Należy też wspomnieć o każdorazowej możliwości zmiany ustawień samochodu podczas wizyty w parku serwisowym. Ponadto należy mądrze planować i przestrzegać czasu na naprawy po ukończonych odcinkach OS-ów w powyższym parku, gdyż kary czasowe są ogromne i lepiej jechać z urwanym zderzakiem niż dostać karę nie do odrobienia.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych