Warhammer 40.000: Squad Command

Warhammer 40.000: Squad Command

7,4
8 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 7.4
DS 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
RedLynx
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
12.11.2007
Europa:
23.11.2007
Producent:
RedLynx
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
12.11.2007
Europa:
23.11.2007

Warhammer 40.000: Squad Command - opis gry

Warhammer 40.000: Squad Command jest turową grą taktyczną wyprodukowaną przez studio RedLynx i wydaną przez firmę THQ w listopadzie 2011 roku na konsolę PlayStation Portable, a w grudniu na Nintendo DS. Zarówno wersja na PSP, jak i DS-a spotkała się ze stosunkowo chłodnym przyjęciem ze strony recenzentów.

W Squad Command kampania w ramach trybu singleplayer składa się z trzynastu rozbudowanych misji, powiązanych scenkami przerywnikowymi. Przejmujemy kontrolę nad dzielnymi Kosmicznymi Marines z zakonu Ultramarines, walczącymi z Kosmicznymi Marines Chaosu. Żołnierze gracza mają do dyspozycji ponad dwadzieścia rozmaitych typów broni, doskonale znanych entuzjastom uniwersum Warhammer 40,000. W skład arsenału wchodzi więc piłomiecz czy miotacz plazmy. Wszystko dzieje się w dopracowanym trójwymiarowym środowisku, którego wiele elementów podatnych jest na zniszczenie. Oprócz opcji zabawy jednoosobowej, udostępniono też tryb multiplayer, działający w oparciu o bezprzewodowe połączenie Wi-Fi. Maksymalnie ośmiu graczy może uczestniczyć w bitwach na dziewięciu odmiennych mapach. Każdy z graczy dokonuje wyboru pomiędzy dwoma różnymi zakonami Kosmicznych Marines i taką samą liczbą legionów Kosmicznych Marines Chaosu, a jeśli zachodzi potrzeba, można prowadzić bratobójcze walki.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod względem mechaniki gra przypomina XCOM: Enemy Unknown. Każda jednostka posiada co rundę określoną liczbę punktów akcji, zależnie od rodzaju broni jaką niesie oraz ilości amunicji. W ramach tej puli punktów może się ruszyć, oddać strzał lub zaatakować wręcz – wszystko zależy od jednostki, zaś każda akcja kosztuje określoną ilość punktów akcji. Czasem możemy wydać na strzelanie więcej punktów i uzyskamy wtedy większą szansę na oddanie celnego strzału. Możemy też pozostawić jednostkom ilość punktów wystarczającą na oddanie strzału i zakończyć rundę. Takie jednostki będą trwały w pozycji strażniczej, czyli strzelą w pierwszego wroga, który pojawi się w ich polu widzenia i zasięgu broni w trakcie rundy przeciwnika. W wersji na PSP po mapie poruszamy się krzyżakiem, zaś analogiem możemy wykonywać tylko wychylenia kamery. Sterowanie wygodniejsze jest na DS-ie, gdzie twórcy wykorzystali atuty ekranu dotykowego.

Oprawa graficzna Warhammer 40.000: Squad Command trzyma dobry poziom. Jest mrocznie, warhammerowo, poziomy są usiane różnymi obiektami, a wystrzały rozświetlają otoczenie. Przyjemnie wyglądają także renderowane filmiki pomiędzy misjami (tylko w wersji na konsolę Sony).

Wideo - Warhammer 40.000: Squad Command

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper