WarioWare: Smooth Moves - opis gry
WarioWare: Smooth Moves jest produkcją z gatunku party games stworzoną wspólnie przez studio Nintendo SPD Group oraz Intelligent Systems, a następnie wydaną przez Nintendo w styczniu 2007 roku wyłącznie na konsolę Wii. Zestaw minigier od Ninny spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony recenzentów i graczy.
Unikatowe wykorzystanie wiilota (na potrzeby Smooth Moves nazwanego Form Baton) polega na zastosowaniu ciekawego systemu „póz” (ang. “pose”). Przed każdym minizadaniem gra wyświetla na sekundę obrazek ukazujący jak należy trzymać teraz kontroler. Cały tryb dla pojedynczego gracza można ukończyć w nieco ponad kilka godzin, przy czym większość czasu zabiera pierwsze zetknięcie z poszczególnymi minigierkami. Różnych gier jest dwieście, jednakże powinno się tę liczbę dodatkowo przemnożyć co najmniej przez trzy. Jak to w serii bywa, każde zadanie występuje tutaj w kilku wariantach. Główny wątek dotyczy tylko gier od samego Wario, a tych są całe dwa zestawy. Pozostałe historyjki są w pewnym stopniu zabawne, choć naturalną koleją rzeczy stanowią tylko tło dla poczynań gracza.
Solą WarioWare: Smooth Moves jest jednak lokalny tryb multiplayer. Zwiedzając menu znajdziemy rzutki, a także dwa tryby, gdzie podłączamy nunchuka i jeden gracz operuje gruchą, zaś drugi wiilotem. Jest to wyścig nosów - latających stateczków, którymi zbieramy power-up’y i możemy się spychać na ścianę. Drugi wariant to esencja czystej zabawy, a jednocześnie najprostsza w założeniach gra w całym WarioWare - dwójka graczy steruje dwoma biegaczami. Trzeba unikać dziur w ziemi i skakać nad przeszkodami. W czasie zabawy wiilota i nunchuk trzymamy przy biodrach, a kiedy skaczemy w górę, to samo robią postacie na ekranie. W niektórych minigrach pojawiają się ikoniczne postacie świata Nintendo: Mario, Link, Samus Aran, pieski z , a nawet profesor Kawashima z DS-owego Brain Training.
Stylistyką WarioWare: Smooth Moves nawiązuje do popularnego Wii Sports. Oprawa graficzna jest więc w tym przypadku ascetyczna, choć dzięki temu gracz bez problemu orientuje się w menusach.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych