Warriors Orochi 3 - opis gry
Warriors Orochi 3 to gra akcji (slasher) wyprodukowana przez japońskie studio Omega Force i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się pierwotnie na PlayStation 3 i Xboxa 360, a potem jego udoskonalona wersja trafiła też na Wii U (z podtytułem Hyper).
Trzecia odsłona Warriors Orochi, podobnie jak poprzednie, to crossover, w którym do dyspozycji otrzymujemy bohaterów serii Dynasty (chińska historia) i Samurai Warriors (japońska historia). W przypadku obu grup zachowano pewne różnice charakterystyczne dla serii, przy jednoczesnym wprowadzenie elementów, które pozwalają połączyć style rozgrywki na jednej płaszczyźnie.
Rozgrywka wygląda podobnie jak w przypadku poprzednich odsłon, choć twórcy wprowadzili tu i ówdzie nowe patenty. Przed każdą planszą wybieramy kilku wojaków, pomiędzy którymi możemy się potem przełączać w każdej chwili. Zmagania wszystkich spaja wątek, w którym bohaterowie podróżują między wymiarami, by stawić czoło Hydrze. Po drodze nasi podopieczni rosną w siłę zgarniając doświadczenie, kryształy zacieśniające relacje między nimi, a także ekwipunek i rozmaite przydatne przedmioty. Część atrakcji dostępna jest w przerwie pomiędzy kolejnymi misjami; ponadto do dyspozycji mamy też zadania poboczne, jeśli znudzi nas główny wątek (dostępne są one z poziomu bazy, w której możemy też np. kupować nowy sprzęt).
W grze każda postać reprezentuje jedną z czterech klas (względem poprzedników doszła jedna nowa, Wonder, której specjalnością są kontrataki). Z Dynasty Warriors 7 wziął się patent z “więziami” między poszczególnymi bohaterami - niekoniecznie muszą być one dobre, postacie równie dobrze mogą być też arcywrogami. Pogłębione relacje owocują np. nowymi konwersacjami w bazie.
W Warriors Orochi 3 pojawia się kilka nowych technik, np. Switch Combo. Myk ten daje możliwość kontynuowania combosa po zmianie postacie. Nowy jest też wskaźnik True Triple Attack, który po nabiciu spowalnia czas wokół nas. Siła tej umiejętności zależna jest relacji pomiędzy wybraną trójką bohaterów.
Wersja na Wii U wprowadziła kilka nowych atrakcji. Przede wszystkim jest to Duel Mode. Dwaj gracze (albo też gracz i konsola) wybierają w nim trzyosobowe ekipy i cztery karty, które podporządkowane są kierunkom na d-padzie. Z kartami tymi wiążą się różne efekty (większe obrażenia, regeneracja zdrowia, zablokowanie przeciwnikowi możliwości przełączania między postaciami itd.), ale poza tym cała reszta jest po staremu. Wygrywa ten, kto pierwszy pokona trzech trzech zawodników swojego oponenta używając wszelkich dostępnych środków.
Oprócz tego dostępne są jeszcze dwie nowe postacie (w tym Momiji z serii Ninja Gaiden) oraz wsparcie GamePada, na którym umieszczono istotne informacje, np. mapkę.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych