Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - opis gry
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, za Zachodzie wydane jako The Witcher 2: Assassins of Kings, to RPG akcji autorstwa CD Projekt RED wydane przez CD Projekt 17 maja 2011 roku drogą cyfrową (GOG Digital Premium Edition) wyłącznie na Windowsa - produkcja wydana została także w wersji pudełkowej.
Produkcja jest drugą odsłoną serii RPG-ów opartych o serię książek w uniwersum Wiedźmin autorstwa Andrzeja Sapkowskiego. W ramach drugiej odsłony cyklu twórcy zdecydowali się nie zmieniać ogólnych założeń, czyli jest to RPG akcji osadzone w brutalnym świecie, gdzie od podjętych przez gracza zależy nie tyle, jakie zakończenie zobaczy, co także to, czy jakiś fragment gry się pojawi. Mechanika walki opiera się na łączeniu walki bronią białą, znakami, a także rozstawianymi w trakcie rozgrywki pułapkami - w odróżnieniu od poprzedniej odsłony cyklu na rzecz bardziej nastawionego na akcję i odpowiednią reakcję, licząc przy tym nie tylko mocny/słaby cios, co także na przykład unik. Z tą produkcją można zapoznać się wyłącznie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana została historia osadzona po wydarzeniach z pierwszej odsłony serii - Geralt, który miesiąc po uratowaniu ważnej osoby został osadzony w lochach jako podejrzany o morderstwo. Po wydostaniu się z więzienia decyduje się on, wspólnie z wysoko postawionym przedstawicielem Temerii, znaleźć osobę odpowiedzialną za zbrodnie za jaką Geralt został uwięziony.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów został wydany z następującymi dodatkami - z wyjątkami dotyczą one zarówno wydania pudełkowego jak i cyfrowego:
- Materiały związane z powstawaniem gry - zapowiedzi, dzienniki dewelopera, filmy z kategorii "making of" czy fragmenty rozgrywki;
- Ścieżka dźwiękowa;
- Mapa świata gry;
- Poradnik;
- Drobne dodatki takie jak moneta oraz tematyczna koperta (te dwie dostępne wyłącznie w wersji pudełkowej);
- Darmowe DLC (dla tych, którzy zdecydowali się na zarejestrowanie gry);
Tytuł doczekał się edycji rozszerzonej i pod tą formą doczekał się wydania nie tyle na Windowsa, co także na Linuksa, Macintosha, Xbox 360, a potem w ramach wstecznej kompatybilności na Xbox One.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych