Wing Commander Arena - opis gry
Wing Commander Arena to strzelanina wyprodukowana przez niezależne studio Gaia Industries i wydana przez Electronic Arts. Tytuł ukazał się na Xboxie 360 i dostępny był w cyfrowej dystrybucji.
Wing Commander Arena oferuje dwa główne tryby rozgrywki przeznaczone do grania w singlu bądź w multiplayerze. W singlu mamy do wyboru trzy warianty rozgrywki. Jeden jest treningowy pozwalając nam się wdrożyć w meandra rozgrywki, drugi to starcia z innymi statkami, a w trzecim strzelamy do asteroid. Zasadniczo nie ma tu nacisku na fabułę, ale całość spaja wątek konfliktu między Terranami a dogorywającym imperium Kilrathi. W odróżnieniu od głównych odsłon Wing Commander, w których akcję śledziliśmy z kokpitu, tutaj obserwujemy ją z zewnątrz, a sama rozgrywka jest bardziej zręcznościowa i nie sili się na realizm. W zmaganiach pomagają power-upy uzupełniające osłony czy amunicję, ale także mogące przykładowo przywołać skrzydłowego.
W trybie multiplayer mamy z kolei do wyboru cztery opcje. W jednej gracze tworzą dwie drużyny, które próbują zniszczyć statek-matkę rywala. Statek ten posiada trzy ‘warstwy’ ochronne, które należy zniszczyć, a w między czasie też ochraniać swoją bazę. Drugi wariant zabawy to tutejszy odpowiednik capture the flag, trzeci to dogfighty (starcia jeden na jednego), a czwarty to to wariacja trzeciego, w którym obserwujemy pojedynek dwóch innych graczy i przy okazji możemy im nabruździć. W sumie grać może nawet szesnaście osób jednocześnie.
Twórcy oddali nam do dyspozycji osiemnaście statków - dziewięć należy do Terran, dziewięć do Kilrathi. Dodatkowo można je podzielić na trzy kategorie: light fighter, heavy fighter oraz bomber. Nie wszystkie są jednak dostępne od początku. Część należy odblokować grając w trybach singlowych.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych