Wing Commander - opis gry
Wing Commander to symulator kosmiczny wyprodukowany i wydany przez amerykańskie Origin Systems na komputery PC i Amiga, a także na SNES-a i Sege Mega-CD. Gra zasłynęła w swoim czasie zwłaszcza za sprawą świetnej oprawy audiowizualnej i rozmachu, który przywodził na myśl Gwiezdne Wojny.
Jak mówił jeden z producentów, Wing Commander stara się przedstawić coś, co mogłoby być “II Wojnę Światową w kosmosie”. Akcja produkcji Origin Systems rozgrywa się w 2654 roku. Miejsce ma właśnie wielki konflikt, który toczy się pomiędzy ludźmi i kotopodobnymi istotami zwanymi Kilrathi. Gracz wciela się w pilota rozpoczynającego jako żółtodziób, ale z czasem pnącego się po szczeblach wojskowej kariery.
Rozgrywka składa się z dwóch głównych części - misji rozgrywających się w przestrzeni kosmicznej oraz epizodów mających miejsce pomiędzy nimi. W przerwach między wojowaniem możemy zapisać stan gry, odwiedzić bar w celu wyciągnięcia ciekawych informacji lub zapoznać się z następnymi wytycznymi.
Podczas wypełniania misji pilotujemy statek kosmiczny należący do tzw. Konfederacji Terran. Wydarzenia śledzimy z wnętrza kokpitu jednej z czterech dostępnych w Wing Commanderze maszyn - każda ze swoimi unikalnymi cechami i uzbrojeniem. Walczymy z różnymi przeciwnikami: zwykłymi płotkami, wielkimi statkami oraz najlepszymi pilotami Kilrathi. W swoich zmaganiach nie jesteśmy jednak osamotnieni. Pomagają nam jeszcze skrzydłowi, z którymi możemy się porozumiewać używając tekstowego menu.
Zadania bywają różne przeważnie polegając na zniszczeniu jakiegoś celu, eskorcie lub przeprowadzeniu dochodzenia. Często jednak założenia się zmieniają wraz z rozwojem sytuacji, co wymaga od nas błyskawicznego działania.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych