Wolfenstein II: The New Colossus - opis gry
Wolfenstein II: The New Colossus to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio MachineGames i wydana przez Bethesda Softworks. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch (w późniejszym czasie).
The New Colossus to bezpośrednia kontynuacja Wolfenstein: The New Order. Akcja rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości (przedstawionej ze sporym przymrużeniem oka), na początku lat 60. XX wieku. Nazistowskie Niemcy wygrywają drugą wojnę światową i podbijają Stany Zjednoczone. Główny bohater, B.J. Blazkowicz, wraz ze swoimi towarzyszami trafia na terytorium okupowanego kraju, gdzie wraz z miejscowym ruchem oporu rozpoczynają przygotowania do drugiej amerykańskiej rewolucji i wykurzenia najeźdźcy. W tych zmaganiach Blazkowiczowi i reszcie przeszkadzać będzie przede wszystkim Frau Engel.
Rozgrywka nie uległa większym zmianom względem poprzedniej części. Nasz podopieczny potrafi walczyć wręcz, korzystać z różnych broni, materiałów wybuchowych, biegać, skakać, pływać itd. Może też eliminować przeciwników po cichu, dzięki czemu jest w stanie uniknąć potyczek z większą grupą nieprzyjaciół. Na uwagę zasługuje patent ze wskaźnikiem zdrowia, który czerpie z gier nowszych i starszych. Zdrowie regeneruje się tylko częściowo. Aby w pełni postawić na nogi Blazkowicza (gdy ten otrzyma zbyt dużo obrażeń), należy znaleźć apteczkę.
Podczas strzelanin możemy chować się za elementami otoczenia. Blazkowicz może korzystać z wielu rodzajów broni, zarówno tych bardziej ‘normalnych’ i przyziemnych, jak i cudacznych wynalazków niemieckiej myśli technicznej (w New Colossus nie ma ograniczeń co do tego, ile możemy ich mieć w ‘kieszeni’). Istnieje także możliwość dzierżenia dwóch spluw jednocześnie oraz upgrade’owania pukawek, np. poprzez nałożenie tłumika.
Co warto dodać, w prologu gra daje nam możliwość dokonania wyboru moralnego. Nasza decyzja wpływa potem w pewien sposób na bieg narracji.
The New Colossus nie posiada trybu wieloosobowego pod żadną postacią. Jak tłumaczyli twórcy, chcieli się oni skupić na stworzeniu możliwie jak najlepszej kampanii.
Komentarze (28)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych