Wonder Boy: The Dragon’s Trap - opis gry
Wonder Boy: The Dragon’s Trap to dwuwymiarowa platformówka wyprodukowana przez studio Lizardcube i wydana przez DotEmu. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Był on remake’iem wydanego w 1989 roku na Sedze Master System Wonder Boy III: The Dragon’s Trap.
Gra jest bezpośrednią kontynuacją Wonder Boy in Monster Land. Tamtejszy antagonista, czyli Mecha Dragon, rzucił na tytułowego bohatera klątwę, która sprawiła, że przemienił się on w ziejącego ogniem humanoidalnego jaszczura. Cel jest jasny: nasz podopieczny musi powrócić do swojej oryginalnej formy, w czym ma mu pomóc tak zwany Salamander Cross. W tym celu wyrusza on w kolejną długą i pełną niebezpieczeństw podróż.
Produkcja Lizardcube to remake gry z 1989 roku, dlatego mamy tu do czynienia z dokładnie tymi samymi poziomami co w oryginale, choć w niektórych aspektach wprowadzono kilka nowości uwspółcześniających gameplay. Wonder Boy, w odróżnieniu od wielu innych dwuwymiarowych platformerów, stawia większy nacisk na walkę z przeszkadzajkami. Pokonani przeciwnicy pozostawiają po sobie różne użyteczne przedmioty: dodatkowe bronie (jak strzały czy bumerang), monety (służące do robienia zakupów w wybranych miejscach) oraz medykamenty typu mikstury (przywracające do życia w razie wtopy). Eksplorując poszczególne plansze możemy się też natknąć na serduszka, które sprawiają, że nasza postać jest w stanie przeżyć większą liczbę ataków.
Wraz z postępami Wonder Boy może zmieniać formy. Oprócz tej podstawowej jest to także Mouse-Man (potrafi się wspinać), Hawk-Man (potrafi latać) oraz Piranha-Man (pływanie). Nie wszystkie te formy są dostępne od razu, zaś transformować można się tylko w konkretnych służących do tego miejscach.
Remake, oprócz poprawionej grafiki, wprowadza też kilka nowych rzeczy: możliwość grania jako Wonder Girl, szybkiego przełączania się pomiędzy dodatkowymi broniami i auto-save (choć w oldskulowym stylu dostępne są również hasła i, co ciekawe, działają także te z oryginału). Twórcy udostępnili także opcję przełączania się między stylami graficznymi - współczesnym i klasycznym 8-bitowym.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych