Worms Armageddon

Worms Armageddon

8,5
74 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.5
PSone 8.4
DC 9.0
N64 8.5
GBC 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Team17
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strategiczna
Śr. czas:
100 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
31.05.1999
Europa:
1999
Polska:
1999
Producent:
Team17
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strategiczna
Śr. czas:
100 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
31.05.1999
Europa:
1999
Polska:
1999

Worms Armageddon - opis gry

Worms Armageddon to turowa gra strategiczna stworzona przez studio Team17 oraz wydana w 1999 roku przez firmę MicroProse. Tytuł pojawił się na konsolach PlayStation, Dreamcast, Nintendo 64, Game Boy Color oraz na komputerach osobistych. Jest to również jedna z najpopularniejszych odsłon serii o walecznych robalach.

Podobnie jak dwie poprzednie części serii, Worms Armageddon nie posiada żadnej konkretnej fabuły. Głównym celem rozgrywki jest pokonanie przeciwnej drużyny robali (na planszy mogą się znajdować 2-6 drużyn, a maksymalna ilość robali nie może przekraczać osiemnastu), wykorzystując do tego dość zróżnicowany arsenał broni - np. Bazookę, Granaty czy Shotgun. System turowy gry polega tu na następującym mechanizmie - na początku wybieramy robaka, którym chcemy wykonać ruch. Następnie wybraną przez nas dżdżownicą możemy się poruszać po planszy oraz wykorzystać broń, która kończy naszą turę. Oczywiście w produkcji obecne są przedmioty, które nie kończą od razu naszego ruchu, np. Lina, Plecak Odrzutowy czy Wybór Robaka.

Dalsza część tekstu pod wideo

Worms Armageddon posiada dwa tryby rozgrywki - tryb dla jednego gracza oraz gra wieloosobowa. Pierwszy z nich zawiera następujące opcje: Szybka Gra (pojedynek między graczem a komputerem na losowo wybranej mapie), Trening (zapoznanie się ze sterowaniem oraz z niektórymi broniami), Kampania (wykonywanie różnych misji, głównie polegających na pokonaniu przeciwnika za pomocą jakieś broni czy dostaniu się do jakiegoś punktu na mapie) oraz Deathmatch (coś na zasadzie survivalu, gdzie musimy pokonywać coraz trudniejszych oponentów).

Tryb wieloosobowy jest niczym innym jak starciami między graczami bądź też z komputerem. Gra oferuje nam gotowe już drużyny, mapy oraz opcje pojedynku, ale mamy też możliwość stworzenia własnego oddziału (w edytorze pojawiają się takie opcje jak Nazwa Drużyny, Imię Robaka, Wygląd Nagrobka czy Wybór Hymnu Zwycięstwa) plansz czy ekwipunku. Produkcja oferuje również zabawę w trybie online, ale ta możliwość jest dostępna tylko w wersji na komputery osobiste.

Oprawa audio-wizualna jest taka sama jak w Worms 2 (wydanym w 1997 roku), czyli nawet na dzisiejsze czasy nie jest aż taka zła. Kolorowe tła, wygląd robali czy efekty wybuchów są całkiem miłe dla oka, a muzyka, mimo że nie jest jakoś zbytnio specjalna, świetnie pasuje do klimatu pojedynków między walecznymi robalami.

Worms Armageddon przyjął się bardzo pozytywnie wśród recenzentów oraz graczy, więc z czasem pojawiły się kolejne gry z tegoż uniwersum. Wersje na konsole w odróżnieniu od wersji na komputery osobiste charakteryzowały się gorszą oprawą graficzną, cięższym sterowaniem, mniejszą ilością robali w drużynie (tylko cztery) oraz brakiem możliwości tworzenia własnych map.

Wideo - Worms Armageddon

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper