Worms World Party - opis gry
Worms World Party to wyprodukowana przez brytyjskie studio Team 17 Software na komputery osobiste z systemem Windows czwarta część znanej serii strategii turowych wydana 6 kwietnia (w Polsce, dzięki CD Projekt, 11 kwietnia) 2001 roku - w tym samym roku ukazały się wersję na Sega Dreamcast oraz PlayStation (w Polsce wydana w 2002 roku przez LEM). W 2002 roku ukazała się wersja na Game Boy Advance, 2003 roku na Windows Mobile, a 2 lata później na N-Gage oraz Gizmondo.
Worms World Party powstawał pierwotnie jako tytuł na wyłączność na Sega Dreamcast, gdzie skupiono by się głównie na poprawkach w rozgrywce sieciowej. Po zmianie wydawcy z MicroProse Software na Tituts Interactive plan ten został rozszerzony o rozbudowę innych trybów, a liczba docelowych platform powiększona.
Podobnie jak w przypadku Worms Armageddon, gracz dostaje pod swoją komendę drużynę do 8 robali i arsenał niszczycielskich broni i ma za zadanie wyeliminować wrogą drużynę. Mechanika walki, z wyłączeniem tzw. "Robaczego Tygla" pozwalającego na modyfikowanie przebiegu walki poprzez określone bonusy, nie zmieniła się względem poprzedniej odsłony.
Gra podzielona jest na dwa elementy - rozgrywkę dla pojedynczego gracza i dla wielu osób. Pierwszy wariant oferuje rozbudowaną kampanię z różnorodnymi zadaniami, wyzwania czasowe oraz starcia z coraz potężniejszym przeciwnikiem. Aspekt wieloosobowy jest podzielony na dwa rodzaje - tzw. "rozgrywkę kanapową" oraz tryb sieciowy. Pierwszy wariant pozwala kilku osobom naraz grać przy jednym komputerze, natomiast ten drugi na grę z inną osobą przy wykorzystaniu internetu.
Produkcja, pomimo wysokiej jakości wykonania, uzyskała średnie noty na niższym poziomie niż poprzednik, Worms: Armageddon. Recenzenci chwalili wprawdzie niektóre elementy gry, zwracali jednak na uwagę na fakt, że pod względem zawartości przypomina ona bardziej dodatek do Worms Armageddon niż kolejną główną odsłonę serii Worms.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych