Wrecking Crew - opis gry
Wrecking Crew to gra zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Nintendo. Tytuł pojawił się w 1985 roku na konsoli Nintendo Entertainment System, a w późniejszych latach trafiał też na inne platformy, między innymi na Game Boy Advance. Za jego stworzenie odpowiadał Yoshio Sakamoto, twórca serii Metroid i wielu innych popularnych gier.
Tytuł gry jest dość wymowny - przejmujemy tu kontrolę nad Mario (lub jeszcze Luigimi jeśli gramy ze znajomym), a naszym zadaniem jest zdemolowanie wyznaczonych obiektów młotkiem. Po zniszczenie jednego budynku przenosimy się do następnego. Twórcy przygotowali łącznie sto plansz.
Na poszczególnych planszach mogą znajdować się różne obiekty - zarówno zniszczalne, jak i niezniszczalne, które niekiedy stanowią pewną przeszkodę w całym procesie wyburzania. W trakcie zmagań spotykamy się z rozmaitymi utrudnieniami - z jednej strony są to kręcący się po planszach przeciwnicy, których ominąć jest trudniej bo Mario nie potrafi skakać, a z drugiej robotnik Spike (według niektórych pierwsza wersja Wario) ganiający za naszym podopiecznym, by uniemożliwić mu pracę. Udogodnieniami są z kolei bomby mogące zniszczyć większą ilość obiektów za jednym zamachem i drzwi, którymi wyprowadzamy w pole natrętów.
Zabawę zaczynamy z pięcioma życiami. Mario traci je jeśli wejdzie w kontakt z ‘czymś’ nieprzyjemnym. Może się też zdarzyć, że zostanie uwięziony - w takim przypadku wyzwanie należy rozpocząć od nowa. W tym kontekście warto wspomnieć, iż wyburzanie musi przebiegać z sensem. Na przykład jeśli zbyt szybko zniszczymy drabinę nie będziemy mogli dokończyć zadania.
Gra posiada edytor pozwalający graczom tworzyć swoje poziomy (maksymalnie cztery). W NES-owej wersji wymagane było posiadanie przystawki Data Recoder jeśli chcieliśmy je zapisać (nie wyszła ona poza Japonią).
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych