Zero Time Dilemma - opis gry
Zero Time Dilemma to gra przygodowa wyprodukowana przez Chime i wydana w Europie przez Aksys Games. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz na konsolach PlayStation Vita i 3DS. Był on trzecią -- i ostatnią -- częścią serii Zero Escape, w której skład wchodzi też jeszcze 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors i Zero Escape: Virtue's Last Reward.
Akcja Zero Time Dilemma rozgrywa się między wydarzeniami ukazanymi w dwóch wspomnianych na wstępie tytułach. Dziewięć osób zostaje zamkniętych w bazie, w której odbywają się testy przed wyprawą na Marsa. Biorą one udział w tak zwanej Decision Game prowadzonej przez zamaskowanego człowieka zwanego Zero. Baza podzielona jest na trzy części - w każdej z nich znajdują się trzy osoby. Uczestnicy chcąc uciec muszą dostać się do windy, a do tego potrzebują łącznie sześć haseł. Sęk w tym, że hasła Zero udostępnia dopiero po czyjejś śmierci.
Pod względem rozgrywki gra nie odbiega od tego, co mogliśmy zobaczyć w poprzedniej części. Ogólnie rzecz biorąc gameplay sprowadza się do rozwiązywania łamigłówek, które czekają na zamkniętych w bazie nieszczęśników. Pomiędzy tymi wyzwaniami oglądamy natomiast sceny popychające fabułę naprzód i podejmujemy rzutujące na bieg narracji decyzje.
Historia nie jest opowiedziana chronologicznie. Korzystając ze schematu zwanego Floating Fragment wybieramy, jaki epizod (“fragment”) rozegrać. W ten sposób stopniowo poznajemy całą fabułę. Po każdym “fragmencie” bohaterowie tracą pamięć w wyniku działania pewnej substancji.
Podobnie jak w Virtue’s Last Reward, w grze uraczymy voice acting. Nowością są filmowe cutscenki zamiast stylu prezentacji typowego raczej dla produkcji z gatunku typu visual novel.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych