Zone of the Enders: The Fist of Mars - opis gry
Zone of the Enders: The Fist of Mars to strategia turowa wyprodukowana przez Sunrise Interactive i wydana przez Konami na Game Boy Advance. The Fist of Mars to spin-off serii Zone of the Enders, której dwie główne odsłony ukazały się na PlayStation 2.
Sceną gry jest daleka przyszłość. Akcja The Fist of Mars toczy się się w 2173 roku, kiedy ludzkość poszukuje w kosmosie niezwykle cennego surowca o nazwie Metatron. W tym celu powstają kolonie na Marsie i Jowiszu, ale ziemski rząd trzyma je krótko za twarz, co prowadzi do coraz częstszych buntów. Głównym bohaterem jest nastoletni Cage Midwell, który pracuje na statku Bonaparte III. Pewnego razu w wyniku serii incydentów zasiada on za sterami potężnego mecha nowego typu i dołącza do antyziemskiego ruchu oporu.
Struktura gry przywodzi na myśl serial anime. Historia podzielona jest na 26 rozdziałów, a każdy z nich przedstawia scenki popychające fabułę do przodu i jedną walkę (wyjątek stanowi ostatni ‘odcinek’). Gameplay przypomina klasyki gatunku, zwłaszcza Fire Emblem. Plansze podzielone są na wiele kwadratowych pól, po których poruszają się jednostki. Gdy oddziały nasze i przeciwnika wchodzą w zwarcie włącza się I.A.S. (Interactive Action System). Nasze zadanie polega wówczas na tym, by albo wycelować w jednostkę nieprzyjaciela [kierując celownikiem] albo samemu uniknąć ostrzału.
Pod koniec każdego rozdziału możemy pogrzebać w bebechach posiadanych mechów. Części do nich można niekiedy znaleźć w trakcie wykonywania misji. Tu warto dodać, iż gra przedstawia funkcję “balance” doradzającą nam, w jakich kierunkach rozwijać poszczególne jednostki.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych