Assassin's Creed Mirage - opis gry
Assassin's Creed Mirage to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Ubisoft. Tytuł jest trzynastą główną odsłoną popularnej serii Assassin's Creed. Jego akcja rozgrywa się tym razem w Bagdadzie w IX wieku n.e.
Fabuła - Assassin's Creed Mirage
Głównym bohaterem gry jest Basim, a akcja tym razem rozgrywa się w IX-wiecznym Bagdadzie. Basim młodym chłopakiem, który chce osiągnąć w życiu coś wielkiego. Wykonując zwykłe zlecenia, niespodziewanie spotyka jedną z przedstawicielek Ukrytych, której chce zaimponować. Celem protagonisty, jak to już bywa w serii, jest odnalezienie członków Zakonu Starożytnych i pokrzyżowanie ich planów.
Rozgrywka - Assassin's Creed Mirage
Assassin's Creed Mirage to action-adventure z otwartym światem, która według założeń twórców miała być “powrotem do korzeni”. Assassin's Creed Mirage jest zdecydowanie mniejszą grą pod wieloma względami od Origins, Odyssey czy Valhalli. Członków Zakonu jest zaledwie kilka, a odnalezienie wskazówek dot. ich miejsca pobytu, a następnie próba wyeliminowania wrogów zajmuje średnio 15 godzin. Do tego dochodzą też zlecenia, a więc opcjonalne zadania, za których wykonanie otrzymujemy potrzebne do rozwoju swojego wyposażenia materiały.
Mniejsza jest również sama mapa. Sam Bagdad podzielono na cztery większe dzielnice: raz trafiamy na bazar, w innym momencie do Domu Uczonych, później do dzielnicy przemysłowej, a jeszcze kiedy indziej do pałacu. Obszar ten połączony jest z dziczą (a więc okolicą wokół miasta), co stanowi na oko ok. 1/5 mapy Anglii z Assassin's Creed Valhalla. Każda z tutejszych dzielnic ma własną listę znajdziek, które dzielą się na artefakty, miejsca historyczne poszerzające wiedzę o Bagdadzie, skrzynie z wyposażeniem (posiadają schematy z ulepszeniami na broń/wyposażenie, co zwiększa statystyki lub aktywuje nowe zdolności) czy miejscowe opowieści.
Basim specjalizuje się w skrytobójstwach (przygotowano na tę okazję funkcję skupienia umożliwiająca zatrzymanie czasu i wybranie celów do zabicia), w czym pomagają mu również rozmaite gadżety - począwszy od noży do rzucania (które wykorzystujemy też do rozwiązywania zagadek, a więc otwierania drzwi z innych stron czy wywoływania wybuchów), przez bomby dymne dezorientujące wrogów i pozwalających zadać im śmiertelny cios nawet po wykryciu protagonisty, a skończywszy na strzałkach mogących uśpić oponenta. Gadżety te odblokowujemy wraz z postępem fabularnym.
Otwarta potyczka nie ma sensu, ponieważ wrogowie są zdecydowanie potężniejsi od tych z AC Valhalla. Walka z jednym trwa najczęściej kilkanaście sekund, więc jeśli zostaniemy osaczeni przez 4-5 wrogów, a szczególnie tych opancerzonych, najprawdopodobniej zostaniemy zmuszeni do ucieczki, użycia najlepszych gadżetów lub w najgorszym przypadku zginiemy i będziemy musieli wczytać punkt kontrolny, a następnie powtórzyć misję - tym razem stosując taktykę skradankową.
Ciosy w pojedynkach dzielą się na zwykłe i silne ataki - te pierwsze wyprowadzamy szybciej, lecz zadają one mniej obrażeń. Te drugie z kolei przygotowujemy dłużej, ale za to mogą zadać więcej obrażeń. W międzyczasie możemy parować uderzenia, a potem wyprowadzać kontratak.
Komentarze (12)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych