Banishers: Ghosts of New Eden - opis gry
Banishers: Ghosts of New Eden to gra action RPG wyprodukowana przez studio DON'T NOD i wydana przez Focus Entertainment. Tytuł ukazał się na PC, PS5 i Xbox Series.
Fabuła - Banishers: Ghosts of New Eden
Do wybrzeża Nowego Edenu, osady, której początki przypadają na 1635 rok, przybywają pogromcy. Prawdziwi pogromcy duchów, którzy władają odpowiednimi technikami do walki z każdym rodzajem poltergeistów. Red Mac Raith (Russ Bain) wraz z Andreą Duarte (Amaka Okafor, znana m.in. z The Walking Dead) stawiają się na wezwanie Thomasa Davenporta. Oboje są kochankami i łowcami duchów. Okazuje się, że ich wspólny przyjaciel opuścił ziemski świat i kroczy teraz ścieżką pozagrobową. Dalszy splot wydarzeń ujawnia pradawne, najgorsze zło skrywające się za murami Nowego Edenu. Red oraz Antea muszą stawić czoła najgorszej przeciwności losu - rozłące dwojga kochających się ludzi. Na ich drodze stanął bowiem najgorszy z upiorów, Koszmar.
Rozgrywka - Banishers: Ghosts of New Eden
Gra zmusza bohaterów do współpracy (Red w cielesnej formie, oraz Antea w formie astralnej), co otwiera nowy zakres możliwości w walce. Po pierwsze, walka wygląda tutaj bardzo podobnie do God of War, lecz autorzy wprowadzili konieczność korzystania z umiejętności obu postaci. Ataki można łączyć w parę, co daje mocniejszy efekt. Naszymi przeciwnikami będą głównie spragnione esencji widma. Ich pokonywanie wiąże się z koniecznością naprzemiennego korzystania z lżejszych oraz mocniejszych ataków. Red sam nie poradzi sobie ze sforą zjaw, więc należy szybko przełączyć się na jego duchową partnerkę, która często rozbija gardy opętanych przez zmory trucheł.
W trakcie wędrówki po świecie nierzadko trafimy na miejsca do przeprowadzenia rytuałów. Tego rodzaju wyzwania są często trudniejsze do pokonania, lecz nasz trud zostanie wynagrodzony dodatkowymi punktami do atrybutów postaci. Generalnie, polecam opanowanie kontrowania ataków, choć uprzedzam, że ataki upiorów często bywają trudne do odczytania. Jeszcze większy problem stanowią wściekłe, złe duchy pełniącę rolę opcjonalnych (choć nie zawsze) sub-bossów. Z racji gatunkowej przynależności, obie postacie można i trzeba rozwijać (maksymalny poziom to 24.), lecz zrobimy to jedynie przy ogniskach, które odkrywamy w trakcie długiej wędrówki.
Banishers: Ghosts of New Eden opiera się również na wyborach. W dużej mierze podejmowane przez gracza decyzje wpływają na finał. Tutaj docieramy do całkiem interesującej mechaniki, jaką stanowią Przypadki Nawiedzenia. W rzeczywistości są to zadania fabularne polegające na wykryciu, przywołaniu i decyzji co zrobić z nawiedzającym osadnika duchem. Możemy wybrać motyw Wstąpienia, Wygnania lub Poświęcenia (osadnika, ponieważ za każdym takim przypadkiem kryje się ponura opowieść). W każdej większej lokacji takich przypadków znajdziemy kilka i za każdym razem z innym morałem.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych