Fate/hollow ataraxia

Fate/hollow ataraxia

5,5
2 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.0
PS Vita 5.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Type-Moon
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
28.10.2005
Producent:
Type-Moon
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
28.10.2005

Fate/hollow ataraxia - opis gry

Fate/hollow ataraxia jest kolejną odsłoną serii powieści graficznych wchodzących w skład uniwersum Fate, wydaną w październiku 2005 r. na komputery osobiste. Zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadało studio Type-Moon. W listopadzie 2015 r. gra doczekała się także portu na PlayStation Vita.

Pomimo umiejscowienia akcji gry po wydarzeniach z  Fate/stay night, Hollow Ataraxia traktowany jest raczej jako spin-off z racji bycia wydaniem jako "fan disc" - gra przeznaczona przede wszystkim jako rozrywka dla wiernych fanów, w której nacisk położono na elementy humorystyczne, fanservice i scenariusze "co by było, gdyby...". Od zakończenia 5. Wielkiej Wojny Magów, która miała miejsce w Fuyuki City, minęło 8 miesięcy, a większość bohaterów walczących wcześniej na śmierć i życie odnalazło dla siebie nowe powołanie. Shiro Emiya, główny bohater poprzedniego konfliktu, prowadzi zwyczajne życie z Saber oraz swoją koleżanką z klasy, Sakurą Mato. Rin Tohsaka studiuje w londyńskiej akademii Clock Tower, Caster poślubiła Soichiro Kuzukiego, Lancer dzieli czas pomiędzy wędkarstwem i kolejnymi zajęciami na pół etatu, a obowiązki duchownego ś.p. Kireia Kotomine przejęła jego córka Caren Ortensia. Tę sielankę przerywa jednak aktywacja Świętego Graala, zwiastująca rychłą, szóstą Wielką Wojnę. Za wszystkim wydaje się stać Bazett Fraga McRemitz i jej Sługa klasy Avenger - ósma para uczestników poprzedniej wojny, których życia miały dobiec końca w pierwszych dniach od jej startu. W tym samym czasie Shiro zaczyna miewać przebłyski wspomnień, których nigdy nie miał oraz wydarzeń, których nigdy sam nie doświadczył. Czyżby łączyła go z Avengerem jakaś mentalna więź?

Dalsza część tekstu pod wideo

Tak jak w innych powieściach graficznych (visual novel), zadaniem gracza jest tutaj przede wszystkim zapoznawanie się z kolejnymi rozdziałami historii, przedstawionej za pomocą tekstowej narracji opatrzonej obrazkami tła oraz tematami muzycznymi towarzyszącymi zmianom scenerii. W odróżnieniu jednak od Fate/stay night, przedstawiona historia nie zawiera w sobie właściwych temu gatunkowi wyborów, które podejmowane w kluczowych momentach zmieniałyby kolejne wydarzenia oraz ewentualne zakończenie. Sprawia to, że gra od początku do końca dąży ustaloną z góry ścieżką. Na jej ukończenie potrzebne będzie ok. 25 godzin lektury.

Tak jak przy porcie Realta Nua na konsolę PlayStation 2, za opening Fate/Hollow Ataraxia ponownie odpowiadał zespół Number201, tym razem w towarzystwie rhu. Przeznaczony na PS Vitę port gry został przystosowany do kategorii wiekowej 15+ (brak scen erotycznych), otrzymał dwie nowe animacje otwierające ze studia Ufotable, dodatkową mini-grę Capsule Servant oraz wizerunki postaci z serii Fate/Zero i Fate Kalleid Prism Illya na kartach Hanafuda.

Wideo - Fate/hollow ataraxia

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper