Final Fantasy XIII - opis gry
Trzynasta odsłona najbardziej rozpoznawalnej serii japońskich RPG-ów została wydana w Europie i Stanach Zjednoczonych 9 marca 2010 roku na PS3 oraz X360. Natomiast w 2014 roku na PC. Gra opowiada o losach wysoce rozwiniętego technicznie świata Cocoon, zawieszonego nad przestrzenią zwaną Pulse. Lightning, główna bohaterka Final Fantasty XIII wyrusza na wyprawę w celu uratowania jej siostry, co spotyka się z oporem ze strony panującego rządu. Dziewczyna i zgromadzona wokół niej drużyna muszą walczyć z siłami państwowymi, jednocześnie zmagając się z pytaniami o własną tożsamość i cel istnienia świata Cocoon i Pulse.
Final Fantasy XIII wyróżnia się najbardziej dynamicznym i efektownym systemem walki w historii serii. Gra opiera się o turową mechanikę rozgrywki w ramach Active Time Battle (polecenia wybieramy z menu), ale nigdy wcześniej gracze nie mieli do czynienia z tak frenetycznym tempem akcji. Najważniejszą koncepcją w tym systemie jest "Paradigm Shift", czyli możliwość błyskawicznego przełączania się między różnymi schematami profesji trójki postaci biorących udział w potyczkach. Oznacza to, że w trakcie zabawy można zmieniać na życzenie rolę poszczególnych zawodników - postaci będą działać w ramach zaplanowanego schematu. Kluczem do zwycięstwa jest jak najszybsze wypełnienie współczynnika "chain" przeciwników poprzez odpowiednie łączenie ataków z róznych kategorii. Po "złamaniu" obrony adwersarza, postaci będą zadawać znacznie większe rany nieprzyjacielowi.
Gra ma bardzo liniową strukturę - zarówno jeśli chodzi o budowę lokacji, jak i rozwój postaci poprzez system Crystarium. Po zaliczeniu danej lokacji najczęściej nie będziemy mogli jej już ponownie odwiedzić. Dopiero pod koniec zabawy Square Enix otwiera przed nami możliwości swobodniejszej eksploracji, ale w porównaniu z poprzednimi odsłonami w serii mamy tu do czynienia z małą ilością zawartości. Gracze nie mogą również prawie w ogóle wykazać się kreatywnością w trakcie zwiększania mocy zawodników.
Final Fantasy XIII chwalone było po premierze za ładną oprawę graficzną (tytuł działa w oparciu o Crystal Tools - silniku opracowanym od podstaw przez Square Enix), w szczególności za spektakularne potyczki. Popularnością cieszyła się również monumentalna ścieżka dźwiękowa, wypełniona marszowymi melodiami, skomponowana przez Masashiego Hamauzu.
Komentarze (59)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych