Final Fantasy XV - opis gry
Final Fantasy XV to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez firmę Square Enix na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a po kilku miesiącach na PC. Gra pierwotnie nosiła nazwę Final Fantasy Versus XIII i miała ukazać się tylko na PS3.
Akcja toczy się w świecie Eos, który łączy w sobie elementy fantasy i współczesności. Znany ląd jest domem dla kilku państw. Każde z nich, prócz Niflheim, posiadało niegdyś w swojej historii magiczny kryształ, który mocno odbijał się na wszelkich aspektach życia ludzi, ale liczne wojny spowodowały, że zostały one zniszczone. Z jednym wyjątkiem - kryształem z królestwa Lucis. Wszystkie kraje Eos, z tym właśnie wyjątkiem, zostały już podbite przez technologicznie zaawansowane imperium Niflheim. Lucis broni się dzielnie, lecz ostatecznie także upada, choć w wyniku podstępu. Główny bohater to Noctis, książę Lucis, który w momencie inwazji jest w drodze do Tenebrae, gdzie ma wziąć ślub z “najmłodszą wyrocznią w historii”, Lunafreyą Nox Fleuret. FFXV przedstawia historię jego walki o odzyskanie tronu, a towarzyszy temu wątek “plagi gwiazd”, przez którą Eos grożą wieczne ciemności.
Mniej więcej połowa gry rozgrywa się w otwartym świecie (druga połowa jest bardziej liniowa), po którym możemy podróżować na pieszo, samochodem o nazwie Regalia (później można go przerobić dzięki jest w stanie latać) lub chocobosami. Twórcy zaimplementowali system zmiennych pór dnia i pogody, który wpływa na otaczający świat, np. na to jakie pojawiają się potwory. System walki nosi nazwę Active Cross Battle (AXB). Jest on bardziej zręcznościowy niż to, co fani serii mogą znać z poprzednich odsłon cyklu, przypominając bardziej Kingdom Hearts. Dla tych jednak, którzy uważają, że zręcznościowe walki ich przerastają, przygotowano tryb Wait Mode. Podczas starć kierujemy tylko Noctisem, reszta jego kolegów (czasami dołączają do nich gościnnie inne postacie) działa z kolei zgodnie z własnym widzimisię lub możemy im ustalić pewien zakres działań. Noctis używa różnych broni, w tym tak zwanych Royal Arms, których możemy użyć podobnie jak limitów w określonych sytuacjach. Magię podzielono na dwa rodzaje: Elemancy (zwykły), którą gromadzimy jak przedmioty (vide system Draw z FFVIII), na sztuki, oraz Ring Magic, zaklęcia, których używa tylko główny bohater. W FFXV nie brakuje również summonów zwanych Astrals. Aby uzyskać do nich dostęp, musimy je pokonać lub zdobyć w inny sposób. Co ciekawe, na to, jak się zachowają (lub czy w ogóle się jakoś zachowają), wpływa otoczenie. Na przykład olbrzymiego Titana nie przyzwiemy w zamkniętym pomieszczeniu.
System rozwoju przypomina Sphere Grid z FFX i Crystarium z FFXIII. Na specjalnej planszy (Ascension Grid) znajdują się pola z umiejętnościami, których możemy się wyuczać. Potrzebujemy do tego punktów AP, które gromadzimy zdobywając doświadczenie albo wykonując zadania poboczne. Każda postać ma własną planszę.
Oryginalny na tle pozostałych części serii jest patent z wbijaniem na nowe poziomy doświadczenia. W FFXV wprawdzie też gromadzimy punkty doświadczenia, lecz nie wchodzimy na nowy level automatycznie. Najpierw musimy rozbić obóz w bezpiecznym miejscu. W obozie istnieje też możliwość zjedzenia posiłku mogącego zafundować nam rozmaite buffy przydające się w zmaganiach.
Poza głównym wątkiem gra posiada inne atrakcje: minigry (np. łowienie ryb, wyścigi chocobo), liczne questy, polowania w stylu tych z FFXII itd.
Komentarze (62)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych