Fire Emblem: Three Houses - opis gry
Fire Emblem: Three Houses to strategia turowa wyprodukowana przez studio Intelligent Systems (wraz z Koei Tecmo) i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na konsoli Nintendo Switch. Three Houses to szesnasta odsłona serii Fire Emblem.
Akcja Three Houses rozgrywa się na kontynencie Fódlan. Jest on podzielony na części pomiędzy trzy państwa: Adrestian Empire na południowym-zachodzie, Holy Kingdom of Faerghus na północy oraz Leicester Alliance na wschodzie. W centrum znajduje się zaś Garreg Mach Monastery, a tam siedziba Kościoła Seiros i akademia wojskowa.
Fabuła gry składa się z dwóch części. Ta pierwsza to lata szkolne, kiedy pomiędzy trzema wspomnianymi państwami wciąż panuje pokój, a do akademii uczęszczają przedstawiciele trzech rodów pochodzących z ww. krajów. W drugiej części natomiast sytuacja drastycznie się zmienia, ponieważ dochodzi do wybuchu wojny, która ogarnia cały Fódlan. My wcielamy się tutaj w nauczyciela (płeć do wyboru) uczącego w akademii. W pewnym momencie musi on/ona podjąć decyzję, po stronie kogo się opowiedzieć.
Trzon rozgrywki względem poprzednich części serii nie uległ zmianie. Bitwy rozgrywają się na mapach pokrytych kwadratowymi polami, po których poruszają się jednostki nasze i naszego wroga. Gdy dochodzi do kontaktu między nimi, włącza się animacja przedstawiająca wymianę ciosów. Bitwy mogą rozgrywać się i na otwartych przestrzeniach, i wewnątrz budynków. Postacie posiadają różne profesje, które można zmieniać, choć wymaga to zaliczenia egzaminów (niektóre profesje są jednak dostępne tylko dla konkretnych płci).
Znaczącym novum jest życie szkolne. Naszym podstawowym zadaniem jest przekazywanie uczniom wiedzy nt. różnych aspektów sztuki wojennej, ale poza tym jesteśmy też w stanie nawiązywać relacje z innymi, zarówno z podopiecznymi, jak i nauczycielami. Istnieje także opcja romansowania, jednak staje się ona dostępna dopiero w drugiej części gry. W grze zaimplementowano kalendarz, dzięki niektóre wydarzenia stają się dostępne tylko o określonych porach roku.
Co warto dodać, podczas epizodów w akademii mamy możliwość swobodnego poruszania się naszą postacią. Gra przypomina wówczas klasyczne jRPG.
Jak deklarowali przed premierą twórcy, Three Houses oferuje ok. 200 godzin rozgrywki.
Komentarze (24)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych