Harlan Ellison: I Have No Mouth, and I Must Scream - opis gry
Harlan Ellison: I Have No Mouth, And I Must Scream to gra przygodowa wyprodukowana przez The Dreamers Guild i wydana przez Acclaim Entertainment we współpracy z Cyberdreams 31 października 1995 roku na terenie USA i w 1996 na terenie Europy na Mac OS oraz MS-DOS, a 13 stycznia 2016 także na iPada i urządzenia mobilne z Androidem oraz na iOS.
W drugiej połowie 2013 roku produkcja pojawiła się w cyfrowej dystrybucji - także wtedy zadebiutowała wersja na PC z systemem Linux oraz Windows.
Produkcja jest grą przygodową "point and click" opartą na opowiadaniu o tym samym tytule napisanym przez Harlana Ellison's, które ukazało się w 1967 roku (w Polsce znane jako "Nie mam ust, a muszę krzyczeć"). Sam autor także uczestniczył w produkcji gry oraz był aktorem głosowym. Pod względem mechaniki rozgrywki przypomina ona popularne w tamtym czasie przygodówki LucasArts, czyli za pomocą myszy gracz wchodzi w interakcję z otoczeniem. Adaptacja opowiadania na tle większości gier z tamtego okresu wyróżnia się ciężkim klimatem inspirowanym science-fiction, o czym gracz może przekonać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia dziejąca się na Ziemi, której to mieszkańcy - wyłączając 1 kobietę i 4 mężczyzn - zostali wymordowani przez zaawansowaną sztuczną inteligencję znaną jako AM (Alien Mastermind). Ocalali zostają uwięzieni w centrum Ziemi, gdzie - dzięki technologii pozyskanej od jednego z więźniów - torturowani są przez 109 lat. Po tym czasie zaawansowana SI stawia ich przed próbą, w ramach której muszą uczestniczyć w symulacji przedstawiającej ich mroczną przeszłość.
Produkcja, mimo przestarzałego interfejsu czy kilku pomniejszych błędów, spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony prasy, głównie za sprawą klimatu oraz tematyki - dzięki temu stała się jedną z lepiej ocenianych gier wydawcy. Niestety, wspomniana tematyka sprawiła, że adaptacja dotkliwie poczuła wpływ cenzury (zwłaszcza w Niemczech), w efekcie czego w niektórych krajach nie można było uzyskać najlepszego zakończenia. Dodatkowo była ona komercyjną porażką, wskutek czego pierwotnie planowany port na PlayStation został anulowany.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych