Mass Effect: Andromeda - opis gry
Mass Effect Andromeda to gra RPG wyprodukowana przez studio BioWare i wydana przez Electronic Arts. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Andromeda to czwarta odsłona serii Mass Effect.
Developing
Prace nad czwarta częścią serii Mass Effect rozpoczęły się w 2012 roku. Reżyserem gry został Mac Walters, główny scenarzysta cyklu, zaś Casey Hudson, reżyser oryginalnej trylogii, zajął fotel producenta wykonawczego. Jedną z pierwszych decyzji zespołu był ta o odstawieniu komandora Sheparda, dotychczasowego głównego bohatera, na boczny tor, co miało ułatwić dokonanie zmian w formule Mass Effect.
Fabuła
Punktem wyjścia dla historii jest wydarzenie mające miejsce w 2185 roku, czyli w czasie pomiędzy drugą a trzecią częścią cyklu. Cztery rasy wchodzące w skład Rady Cytadeli podejmują decyzję o kolonizacji galaktyki Andromedy. Rasy mają wybrać 20 tysięcy swoich przedstawicieli i po dotarciu do celu (podróż ma trwać około 600 lat) rozpocząć budowę Nexusa, wielkiej stacji kosmicznej będącej centrum dowodzenia. My wcielamy się tutaj w Scotta lub Sarę Ryder (w zależności od wyboru), syna/córkę Aleca Rydera, Pathfindera/pioniera, czyli lidera ludzkości, który/która wybudza się w roku 2819, kiedy projekt kolonizacji Andromedy już trwa.
Gameplay
W odróżnieniu od poprzednich części, gdzie klasę naszej postaci wybieraliśmy na starcie, tutaj o kierunku rozwoju podopiecznego/podopiecznej decydujemy w trakcie rozgrywki. Punkty do rozwoju umiejętności otrzymujemy wraz z postępami i, co warto dodać, możemy nimi swobodnie dysponować nawet jeśli zdążyliśmy je już w coś ‘zainwestować’. Dzięki temu mamy większe możliwości eksperymentowania.
W Andromedzie możemy odwiedzać różne planety i na każdej z nich znajdziemy zadania do wykonania. Mogą one polegać np. na eliminowaniu wrogich sił czy skanowaniu obiektów w celu pozyskania informacji. Kolonizacja planety postępuje wraz z naszymi postępami. Same lokacje są natomiast otwarte (open world) i możemy je przemierzać podróżując Nomadem, sześciokołowym pojazdem. Na planetach znajdują się także bossowie, lecz może się zdarzyć, że nie będziemy w stanie ich pokonać przy pierwszym podejściu.
Walki odbywają się w czasie rzeczywistym. W Andromedzie nie ma opcji umożliwiającej zrobienie pauzy i np. wybrania interesującego nas skilla z menu. W trakcie starć możemy korzystać z elementów otoczenia (jako osłon) i odrzutowego plecaka. Obrażenia może tu zadawać broń palna, biała oraz specjalne umiejętności. Skille da się umieszczać w setach, a następnie przełączać między nimi. Użycie skille powoduje, że przez pewien czas nie można go użyć.
Niektóre z broni mają nieograniczoną ilość amunicji, niektóre nie. W grze zaimplementowano system craftingu, który pozwala nam konstruować nowe rodzaje ekwipunku.
Produkcja BioWare, tak jak poprzednie części, posiada nieliniową strukturę. Od naszych decyzji zależy bieg narracji. Po przejściu głównego wątku otrzymujemy natomiast dostęp do New Game+, który umożliwia ponowne jego przejściu, lecz tym razem z bonusami. Warto też dodać, że z niektórymi NPC-ami da się wchodzić w romantyczne relacje.
W Mass Effect Andromeda dostępny jest też multiplayer. Na starcie dostępnych było pięć map, ale z czasem udostępniano kolejne jako dlc.
Komentarze (56)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych