Penumbra: Przebudzenie - opis gry
Penumbra: Przebudzenie (Penumbra: Overture) to gra przygodowa FPP w konwencji survival horroru wyprodukowana przez Frictional Games i wydana przez Lexicon Entertainment. Tytuł ukazał się na PC.
Fabuła - Penumbra: Przebudzenie
Akcja Penumbra: Przebudzenie rozgrywa się w 1997 roku. Gracze wcielają się w rolę Philipa, który po śmierci matki otrzymuje list od ojca – mężczyzny, którego nigdy nie poznał i uważał za zmarłego. Ojciec prosi go o zniszczenie zestawu dokumentów, jednak Philip postanawia udać się na pustkowia Grenlandii, podążając za wskazówkami w nich zawartymi. Trafia do podziemnego kompleksu, gdzie odkrywa niepokojące fakty na temat przeszłości i wydarzeń ukrytych przed resztą świata.
Rozgrywka - Penumbra: Przebudzenie
W przeciwieństwie do innych gier survival horror, „Penumbra” kładzie duży nacisk na elementy przygodowe, takie jak zagadki oparte na fizyce i zarządzaniu ekwipunkiem, eksplorację oraz - rzadziej - na akcję. Gra wykorzystuje perspektywę pierwszoosobową i mechaniki podobne do strzelanin FPS. Gracze muszą wykorzystywać środowisko np. do obsługi maszyn czy budować z rozrzuconych przedmiotów. Prawie każdy obiekt można podnieść i użyć.
Kluczowe przedmioty są przechowywane w inwentarzu. Wskazówki i informacje o tle wydarzeń są zbierane poprzez notatki pozostawione przez innych oraz rozmowy z tajemniczym mężczyzną o imieniu Red. Zagadki często wymagają intensywnego myślenia, wykorzystując zarówno elementy wizualne, jak i dźwiękowe, oraz dokładnego badania środowiska. Wszystkie notatki są zapisywane w notatniku, a wskazówki do zagadek i zadania są dodawane do listy rzeczy do zrobienia.
Philip może zbierać broń, taką jak młotek, miotła czy kilof, ale walka wręcz jest generalnie zniechęcana i rzadko nagradzana. Zamiast tego gracze muszą wykorzystywać środowisko do tworzenia pomysłowych pułapek lub unikać walki, używając rozpraszaczy lub skradania się, aby przejść obok wrogów. Chowanie się w ciemności powoduje, że krawędź ekranu staje się niebieska, a Philip pozostaje niewidoczny dla stworzeń. Środowisko jest prawie całkowicie ciemne przez cały czas, a dostęp do źródeł światła (np. baterii do latarek) mocno ograniczony.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych