Reflux - opis gry
Reflux (na Zachodzie wydane jako Robo Rumble) to strategia wyprodukowana przez Metropolis Software House i wydana przez TopWare Interactive 24 lutego 1998 roku na komputery osobiste z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki IPS Computer Group, produkcja zadebiutowała cztery dni później.
19 stycznia 2017 przy wsparciu ACE oraz TopWare Interactive ukazała się reedycja na Macintosha oraz PC z systemem Windows dostępna poprzez Steam (niespolonizowane) oraz GoG (polskie napisy).
Produkcja jest klasycznym przedstawicielem gatunku z nieklasycznymi rozwiązaniami. Gracz zatem wciela się w przedstawiciela jednej z dostępnych nacji i na arenie walczy z przeciwnikiem. Różnica między tą produkcją a innymi RTS-ami polega na tym, że nie ma tu wydobycia surowców - każda strona rozpoczyna z określoną liczbą materiałów i po ich wyczerpaniu się ich jedynym jej źródłem jest odzyskiwanie zniszczonych jednostek. Istotnym elementem wojsk są tu roboty, które to można konstruować w oparciu o dostępne części, przez co można regulować ich wytrzymałość czy siłę ognia.
Pod względem technicznym gra korzysta z silnika graficznego wspierającego ówczesne nowoczesne karty 3D oraz mające wysokiej jakości oświetlenie. Gracz może zapoznać się z tą zawartością w rozgrywce dla pojedynczego gracza albo z innymi graczami przy wykorzystaniu Internetu albo w lokalnej sieci, na którą składa się 10 misji. W ramach fabuły dla pojedynczego gracza opowiedziana jest historia konfliktu dwóch cywilizacji, która to zostaje przerwana przez niespodziewanych gości.
Produkcja spotkała się z chłodnym odbiorem zyskując noty na średnim poziomie 73 procent. W jednej z przyjaźniejszych recenzji od magazynu Gambler (85/100) uznano główny pomysł gry za innowacyjny, co podczas próby jego zrozumienia może niektórym przysporzyć problemów.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych