Rhapsody: Marl Kingdom Chronicles - opis gry
Rhapsody: Marl Kingdom Chronicles to wydanie zbiorcze dwóch gier z serii Rhapsody. Składanka ukazała się na PC, PS5 i Nintendo Switch. Za jej przygotowanie odpowiadało Nippon Ichi.
Rhapsody: Marl Kingdom Chronicles - zawartość
Dwie gry wchodząc w skład Rhapsody: Marl Kingdom Chronicles to:
Rhapsody II: Ballad of the Little Princess
Akcja gry rozgrywa się spory czas po wydarzeniach ukazanych w pierwszej części, tj. w Rhapsody: A Musical Adventure. Głównej bohaterce, Cornet, udało się uratować księcia Ferdinanda i zostać władczynią królestwa Marl. Owocem jej małżeństwa z księciem jest córka Kurusale (Kururu), która po ukończeniu dwunastego roku życia wraz z przyjaciółką Creą Rosenqueen wyrusza w świat porzucając nudne życie w zamku.
Pod względem głównych założeń gra nie uległa zmianie względem części pierwszej. Rozgrywkę, podobnie jak w tradycyjnych można podzielić na dwie części główne części: eksplorację oraz walkę. System walki uległ jednak pewnym zmianom w porównaniu z pierwowzorem.
W starciach tym razem biorą udział tylko ludzie, a nie lalki jak w poprzedniku, choć te przypisane do konkretnych bohaterów służą do rzucania zaklęć. Zaklęcia z kolei nie zużywają tym razem MP, tylko kosztują pieniądze. Po drugie, lalki mają różne zastosowania. Zdobywają punkty doświadczenia jak żywi ludzie, a sam fakt ich użycia sprawia, że na wskaźniku przypominającym pięciolinię pojawiają się nuty. Jeśli będzie ich wystarczająco dużo, będziemy mogli skorzystać ze specjalnych ataków.
Rhapsody III: Memories of Marl Kingdom
Trzecia część serii Rhapsody pod względem struktury narracyjnej znacząco różni się od poprzedników. Tym razem bowiem nie mamy do czynienia z jedną wiodącą postacią. Zamiast tego historię podzielono na sześć rozdziałów, które skupiają się na bohaterach znanych z innych odsłon cyklu.
Wzorem tradycyjnych gier jRPG rozgrywkę możemy podzielić na dwie części: eksplorację i walkę.
System walki, podobnie jak w dwójce, ponownie uległ dość znaczącym zmianom. Starcia są wprawdzie turowe, jednak tym razem drużyna składa się z aż dwunastu postaci podzielonych na cztery rzędy. Bezpośrednią kontrolę mamy tylko nad liderami poszczególnych rzędów. Resztą, tj. ludźmi (mniej istotnymi postaciami), potworami i lalkami, kieruje sztuczna inteligencja, na którą mamy pewien ograniczony wpływ.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych