SBK 22 - opis gry
SBK 22 to gra traktująca o wyścigach motocyklowych Superbike (WorldSBK). Za jej produkcję i wydanie odpowiadało włoskie studio Milestone. Tytuł ukazał się na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series.
Rozgrywka - SBK 22
W SBK 22 otrzymujemy kilka trybów, jak próba czasowa, zwykły weekend wyścigowy, multiplayer (rozgrywki sieciowe), mistrzostwa świata na własnych zasadach, czy także karierę. Możemy skorzystać z już gotowych kierowców (np. Alexa Lowesa, brata Sama Lowesa czy doświadczonego Jonathana Rei, który w tejże kategorii znajduje się już od przeszło kilkunastu lat) lub stworzyć własnego motocyklistę, z którym przebędziemy przez wyboistą karierę.
Tryb kariery nie odbiega znacząco od podobnych trybów z innych gier. o wybraniu lub stworzeniu własnego zespołu - dzielimy na te zasilane przez Hondę, Yamahę, Kawasaki, Ducati, Suzuki czy BMW - zatrudniamy także swojego inżyniera i decydujemy, nad jakimi częściami pojazdu będą pracować mechanicy. Ponadto zarządzamy zdobywanymi w trakcie wyścigów funduszami, które potem przeznaczamy przede wszystkim na ulepszenia czy zatrudnianie coraz to bardziej doświadczonych osób do zespołu.
Po symulacji czasu do kolejnego weekendu wyścigowego (każdy sezon jest poprzedzony testami przedsezonowymi, podczas których możemy śmiało potestować różne pakiety ustawień motocykla, co jest świetnym smaczkiem) bierzemy udział w sesjach. Najpierw są to treningi, potem kwalifikacje, pierwszy wyścig, wyścig Superpole, a następnie rozgrzewka poprzedzająca finałowy, drugi wyścig. Jest tutaj masa jazdy, ale w SBK 22 manualnie dostosujemy, w których sesjach chcemy wziąć udział, a które mamy zamiar pominąć. Jeśli nie chcemy ustawiać motocykla i zależy nam tylko na kwalifikacjach i wyścigach, to wszystkie treningi możemy śmiało odpuścić.
Modelowi jazdy bliżej do realizmu. Nawet mając włączone asysty – z naciskiem na kontrolę trakcji – bardzo łatwo spaść z jednośladu, podnieść przednie koło przy wyjściu z zakrętu czy złapać wspomniane już wyżej uślizgi, jeśli zaczniemy hamować podczas skręcania czy wyprostowywania się obok wierzchołka. Tym razem nie jesteśmy pasażerem, mamy pełną kontrolę nad motocyklem i to my decydujemy, czy spróbujemy zyskać dodatkowe dziesiąte sekundy kosztem ewentualnego upadku na ziemię.
Istotne znaczenie ma ponadto dobór ogumienia. Te najmiększe przydadzą się na kwalifikacje, a w trakcie wyścigów warto zdecydować się na te, które wolniej się zużywają - żaden motocyklista nie chciałby, aby pod koniec sesji nagle jego opona stała się "łysa", tracąc przy tym przyczepność, a także zwiększając szansę na całkowite zniszczenie mieszanki. Zużycie opon zależy też od tego, jaki mamy styl jazdy - jeśli często łapiemy uślizgi lub mocno hamujemy tuż przed zakrętem, wpadając w poślizg i blokując tylne koło, to opony zaczną tracić na wydajności wcześniej, niż mogliśmy zakładać.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych