Shadow Warrior (1997) - opis gry
Shadow Warrior to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez 3D Realms i wydana przez GT Interactive Software 13 maja 1997 w USA i w 1997 w Europie jedynie na MS-DOS i 1 grudnia 1997 na Mac OS. Na przełomie listopada i grudnia 1997 roku gra ukazała się w Polsce, a dystrybucją zajęło się Mirage Media. 19 grudnia 2012 - dzięki General Arcade - trafiła wersja na iPhone'a oraz iPada, a w 2013 - dzięki Devolver Digital - pojawiła się w cyfrowej dystrybucji na Steam, później też na GoG. Obecny właściciel praw do marki dystrybuuje grę bezpłatnie.
Produkcja jest jedną z gier zasilaną słynnym z tamtego okresu silnikiem Build (wraz z m. in. Duke Nukem 3D tego samego dewelopera oraz Blood, do którego prawa zostały sprzedane, by dokończyć Shadow Warrior). Producenci przy jej tworzeniu wyznawali tą samą filozofię, czyli jest to strzelanina, gdzie akcja wyraźnie dominuje nad fabułą, a protagonista rzuca "one-linerami". Starano się przy tym wzbogacić formułę o nowe rozwiązania - w tym przypadku chodzi o rozwiązywanie zagadek logicznych. 3D Realms podczas tworzenia gry zdecydowało się obrać tematykę orientalną wymieszaną z elementami okultystycznymi oraz zaawansowaną technologią, co widać np. po przeciwnikach. Dzięki umiejscowieniu w stylistyce azjatyckiej deweloperzy mogli pozwolić sobie na humor odnoszący się także po części do stereotypowego przedstawienia tamtejszej kultury, jak chociażby kobiety wzorowane na podstawie anime. Gracz z tą produkcją może zapoznać się w kampanii dla pojedynczego gracza albo rozgrywce rywalizacyjnej do 8 osób włącznie.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia byłego zabójcy z klanu Wojowników Cienia, a obecnie ochroniarza pracującego w Zilla Enterprise, Lo Wanga. Szef korporacji, Master Zilla, zdecydował się przy pomocy "piekielnych istot" podbić całą planetę, jednak przed tym zamierza zabić Wanga, podejrzewając, że ten może mu przeszkodzić. Ochroniarz, po pokonaniu zasadzki, wyrusza w podróż celem powstrzymania swojego niedoszłego pracodawcy od realizacji tego planu.
Produkcja spotkała się z chłodnym odbiorem ze strony recenzentów (którzy w części uznali, że gra nie wyróżnia się zbytnio na rynku) i ciepłym ze strony społeczności. Dodatkowo była finansowym niepowodzeniem, co spowodowało, że dwa planowane dodatki nigdy się nie ukazały oficjalnie (pojawiły się kilka lat później jako freeware), a trzeci pozostał w sferze planów i jedyne ślady po nim to zrzuty ekranu ze stycznia 1998 roku. Sama marka została zapomniana do 2005, kiedy to wypuszczono kod źródłowy gry (wtedy to powstał nieoficjalny port na Linuxa). Jakiś czas później prawa do marki przejął Devolver Digital, który to w 2013 wypuścił wersję Redux oraz reboot, za który odpowiada polskie studio Flying Wild Hog.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych