Sid Meier's Civilization

Sid Meier's Civilization

8,4
49 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.2
PSone 7.5
SAT -
SNES 7.0
AMIGA 9.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
MicroProse
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
54.5 godzin
Premiery
Świat:
1991
Europa:
1991
Producent:
MicroProse
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
54.5 godzin
Premiery
Świat:
1991
Europa:
1991

Sid Meier's Civilization - opis gry

Sid Meier’s Civilization to turowa gra strategiczna, w której zadaniem gracza jest dbać o rozwój ‘swojej’ cywilizacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Tytuł odniósł duży sukces, ukazując się na wielu platformach: komputerach PC, Amiga, na SNES-ie, PlayStation, Saturnie (te ostatnie dwie wersje ukazały się tylko w Japonii) i jeszcze paru innych sprzętach.

W Civilization dbamy o rozwój ludzkości próbując zbudować cywilizację od samego początku - zaczynamy 4000 lat p.n.e., a kończymy na wyprawach w kosmos. Obowiązków mamy sporo: najpierw budujemy miasta, a potem nimi zarządzamy. Mieszkający w tych ośrodkach ludzie mogą (a właściwie muszą) poświęcać czas na polowanie, prace w fabrykach lub handel. Ich zadowolenie jest kluczowe, bowiem bez niego kierowana przez nas ludzkość pogrąży się w chaosie.

Dalsza część tekstu pod wideo

W świecie gry istnieją inne cywilizacje/kraje, z którymi przyjdzie nam rywalizować. Żeby się przed nimi bronić będziemy potrzebowali inwestycji w armię. Oczywiście nasze poczynania nie muszą się sprowadzać tylko do walki. Niekiedy bardziej będzie się opłacało podpisać traktaty pokojowe, albo przeprowadzić wymianę naukową. A rozwój nauki jest ważny. Im wyższy jej poziom, tym szybciej dorabiać się będziemy ważnych wynalazków. Zaczniemy od alfabetu i rzemiosła, a skończymy z zaawansowanymi komputerami i robotami. Niektóre dzieła naszej cywilizacji mają też jednak swoje minusy, np. wynalezienie samochodu doprowadza do większego zanieczyszczenia powietrza, a to może doprowadzić do powstania efektu cieplarnianego.

Z czasem dorobimy się kamieni milowych rozwoju, czyli tzw. cudów świata. Mogą to być piramidy, wielki mur albo zapora Hoovera. Budowle te mają bardzo pozytywny wpływ na naszych ‘podopiecznych’, choć nie trwa on wiecznie. Dany cud świata może wystąpić tylko raz, tak więc jeśli to my go wybudujemy, konkurencja otrzyma solidny cios.

Rozgrywka nie trwa wiecznie. Aby wygrać, musimy spełnić jeden z dwóch wymogów - albo podbić wszystkie pozostałe cywilizacje, albo wygrać kosmiczny wyścig docierając do Alpha Centauri.

Wideo - Sid Meier's Civilization

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper