Spy Hunter (1987) - opis gry
Spy Hunter to gra zręcznościowa wyprodukowana przez Sunsoft na bazie licencji należącej do Midway. Tytuł ukazał się na wielu sprzętach, choć konsolowa wersja pierwowzoru trafiła tylko na Nintendo Entertainment System. W Spy Hunter przejmowaliśmy kontrolę nad szpiegiem prowadzącym opancerzony samochód sportowy.
W grze akcję obserwujemy z perspektywy lotu ptaka. Jako wspomniany na wstępie szpieg gnamy samochodem po autostradzie, próbując zniszczyć pojazdy przeciwnika i ochraniać cywilów. Atakują nas nie tylko inne samochody, ale też np. zrzucające bomby helikoptery.
Bardzo istotną rolę odgrywa licznik punktów, który wzrasta stale wraz pokonywaną drogą lub po zniszczeniu jakiegoś natręta. Nie rośnie natomiast, gdy na tamten świat wyślemy cywila lub wypadniemy na pobocze. Duża ilość punktów to nie tylko powód do satysfakcji, ale również sposób na zdobycie nowej bryki.
Podczas rozgrywki niejednokrotnie natkniemy się na rozwidlenia, które skierują nas na nowe ‘terytorium’, czyli do nowych miejscówek, w których panować mogą chociażby odmienne warunki pogodowe. W starciach z przeciwnikami może nam pomóc kilka rodzajów broni. Ta podstawowa to karabin maszynowy, który można zresztą z czasem upgrade’ować, ale do dyspozycji są również plamy oleju, rakiety ziemia-powietrze i zasłony dymne. Trzy ostatnie to bronie specjalne i ich ilość jest ograniczona. Co warto dodać, nasz samochód potrafi również przemienić się w łódkę przejeżdżając przez niektóre (wymagające tego) fragmenty trasy.
Wersja z NES-a różni się nieco od pierwowzoru z automatów. Zmiany zaszły w kwestii oprawy graficznej, inaczej działała także (skiepszczona) detekcja kolizji.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych