Street Fighter 6 - opis gry
Street Fighter 6 to bijatyka wyprodukowana i wydana przez firmę Capcom. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS4, PS5 i Xbox Series. Przy jego tworzeniu brał udział Yosuke Hashimoto, producent i reżyser serii Bayonetta.
Tryby - Street Fighter 6
Głównym wariantem rozgrywki w Street Fighter 6 jest World Tour, w którym na początku musimy stworzyć swoją postać, a następnie trafiamy na matę znanego z poprzedniej części Luke'a. Zawodnik uczy nas kilku podstawowych ruchów, a następnie wypuszcza do Metro City – bohater ma okazję biegać po otwartym świecie, gdzie wykonuje rozmaite zadania. Osoby z kartonami na głowie lub przepaskami na oczach mogą zaatakować naszą postać, toteż najlepiej wyjść przed szereg i jeszcze przed samym starciem zadać pierwszy atak (w tej sytuacji obniżamy poziom HP jednej z postaci). W takich ulicznych pojedynkach mierzymy się ze słabszymi rywalami, ale czasami podczas jednego starcia musimy pokonać nawet kilku bandziorów. Inaczej wygląda sytuacja w momencie fabularnych misji, ponieważ w tej sytuacji mamy okazję mierzyć się z poważniejszymi fighterami, którzy chętnie wyciągają ze swojego arsenału kolejne sztuczki.
Równie istotną częścią całości jest Battle Hub, czyli arena do interakcji z innymi graczami. Wchodząc do tego trybu trafiamy do dużego pokoju, gdzie biegają inni zawodnicy – w tym miejscu również korzystamy z wcześniej stworzonego mięśniaka, ale w trakcie pojedynków możemy (choć nie musimy!) wcielić się już w normalnych, klasycznych fighterów. Fani bijatyk mogą ze sobą rozmawiać, siadając obok automatów rzucamy innym śmiałkom wyzwanie, a nawet bez problemu staniemy w kolejce i zobaczymy walkę innych graczy. Jeden Battle Hub może pomieścić aż 100 graczy.
Trzecim i zarazem najmniej rozbudowanym wariantem rozgrywki jest Fighting Ground – to w zasadzie „klasyczny Street Fighter”. To właśnie tutaj znajdujemy tryb arcade, w którym na początku ustalamy liczbę rund, a następnie mamy okazję poznać zdecydowanie za krótką historię poszczególnych postaci. Deweloperzy za pomocą grafik przedstawiają kilka informacji na temat bohaterów z uniwersum, ale trudno w tym miejscu mówić o oczekiwanej opowieści. To raczej mały dodatek, który trafił do pozycji, by gracze nie narzekali, ale Capcom wciąż nie wykorzystuje potencjału IP i nie przedstawia postaci w należyty sposób. W Fighting Ground znajdziemy także rozbudowany trening, w którym możemy sprawdzić samouczki, a nawet wziąć udział w nauce combosów.
Rozgrywka - Street Fighter 6
Jeśli chodzi o system walki, na uwagę zasługuje nowy Drive System. Jego podstawą jest wskaźnik Drive, któryprzedstawia „poziom koncentracji i energii wojownika”, innymi słowy – musimy nim odpowiednio zarządzać przez akcje ofensywne oraz defensywne, by osiągnąć założone cele. Najważniejszym ruchem jest Drive Impact, ponieważ wykorzystując dwa przyciski (R1+R2) odpalamy efektowny cios, który przebija się przez dwa ataki wroga lub blok – znajdując się pod presją, odpalamy DI i możemy uratować się nawet z najtrudniejszej sytuacji. Impact nadaje się także do wykończenia wroga. Drive Parry jest w zasadzie odwrotnością Drive Impact, ponieważ dzięki niemu chronimy się przed wysokimi i niskimi atakami – jednocześnie uzupełniamy swój pasek. Poza tym wskaźnik Drive jest potrzebny również do wszystkich ruchów Overdrive (wcześniej znanych jako Ex Special).
Na premierę twórcy udostępnili 18 postaci.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych