Super SWIV - opis gry
Super SWIV to zwijana wertykalnie strzelanina wyprodukowana przez SCi Games w 1992 r. dla konsoli SNES. W Ameryce była znana pod nazwą Firepower 2000. W 1994 roku powstał port na Segę Mega Drive pod tytułem Mega Swiv.
Historia opiera się o tajną podziemną rasę, która zamieszkuje dno Atlantyku. Potajemnie gromadzi ona militarne zdobycze z całego świata, tając się powoli wojskową potęgą. Światowym mocarstwom w końcu udaje się ich wykryć. Jednak z obawy przed bezpośrednią konfrontacją wysyłają tam SWIV (Special Weapons Interdiction Vehicle) w celu infiltracji i zniszczenia.
Super SWIV to zwijana wertykalnie strzelanina, w której może uczestniczyć do dwóch graczy. Do dyspozycji zostają oddane dwa pojazdy: czołg i helikopter. Każdy ma swoje wady i zalety. Helikopter porusza się nieco szybciej i może latać ponad obiektami, ale strzela tylko przed siebie. Czołg natomiast jest nieco wolniejszy, musi omijać obiekty, ale strzela w ośmiu kierunkach i może skakać. W niektórych planszach w ramach urozmaicenia na pewien czas zmienia się swój pojazd na odrzutowiec lub motorówkę.
Każdy z pojazdów posiada wachlarz pięciu rodzajów ognia: podstawowy karabin maszynowy, który można ulepszyć do "rozpryskiwacza", karabin plazmowy, laser, działo jonowe i miotacz płomieni. Ponadto dostępne są limitowane bronie specjalne będące różnymi wariacjami bomb i rakiet. W ramach defensywy w trakcie gry można również odnaleźć barierę ochronną.
Do ukończenia zostało oddanych sześć długich plansz. Mimo, że co do zasady widok przesuwa się z góry na dół, w niektórych miejscach jest możliwość manewru ekranem na boki.
Super SWIV był uznawany za duchowego spadkobiercę gry Silkworm od Tecmo.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych