CB: "Heavy Rain zrodziło własny gatunek"
Rzadko się zdarza, aby producenci gier wypowiadali się w samych superlatywach o produkcjach tworzonych przez konkurencyjne firmy. Tym bardziej więc warto zapoznać się z tym, co na temat Heavy Rain ma do powiedzenia Cliff Bleszinski – ojciec Gears of War.
Rzadko się zdarza, aby producenci gier wypowiadali się w samych superlatywach o produkcjach tworzonych przez konkurencyjne firmy. Tym bardziej więc warto zapoznać się z tym, co na temat Heavy Rain ma do powiedzenia Cliff Bleszinski – ojciec Gears of War.
„Cieszę się, że David Cage oraz niezwykle utalentowany zespół Quantic Dream podjęli się tego ryzyka, ponieważ ja nie byłbym w stanie tego zrobić. I nawet nie wiedziałbym, od czego zacząć budowę takiej gry."
- wyznał w wywiadzie zamieszczonym na oficjalnym blogu PlayStation Cliff Bleszinski. Nie były to jednak jedyne ciepłe słowa, jakie popłynęły w kierunku dzieła Quantic Dream. Cliff uważa wręcz, że Heavy Rain to prawdziwa rewolucja na rynku..
"Kocham Heavy Rain. Uważam, że ta gra zrodziła swój własny gatunek."
W tym samym wywiadzie Bleszinski wyznał, że jest wielkim fanem serii God of War, choć z racji przygotowań do E3 nie miał czasu zapoznać się z trzecią odsłoną serii. Nic jednak straconego, bowiem Kratos czeka na niego w domu i gdy tylko znajdzie wolną chwilę z pewnością nadrobi zaległości. Jako ciekawostkę dodam, że pierwszy level God of War III powstał dopiero na samym końcu procesu developingu i jak przyznał sam Cliff, producenci bardzo często stosują tę technikę. Mnie cieszy osobiście fakt, że są ludzie w naszej branży, którzy potrafią cieszyć się grami tworzonymi przez swoich potencjalnych konkurentów i nie widzą żądnego problemu w tym, aby szczerze o tym mówić.
.
Jeśli macie ochotę zapoznać się z całością wywiadu - dotyczącego głównie Bulletstorm - zapraszam do odwiedzenia tej strony.