20 najbardziej dochodowych marek ostatniego dziesięciolecia

Konferencje dla inwestorów organizowane przez Ubisoft w których francuska firma prezentuje wyniki finansowe pełne są interesujących danych, nie tylko odnośnie gier Ubi. Tym razem opublikowano listę 20 najbardziej dochodowych marek growych ostatniego dziesięciolecia.
I jeśli ktoś nie śledzi uważnie rynku, może czuć się zaskoczony brakiem jakiejkolwiek marki Sony. Prym wiodą multiplatformy, gry Nintendo i samotny Microsoft, który z Halo zrobił maszynkę do drukowania kasy. Zestawienie obejmuje lata 2005-2014 i wyróżniono w nim oigrubieniem nowe marki.
Lista prezentuje się następująco:




- Call of Duty - Activision
- Mario - Nintendo
- FIFA - Electronic Arts
- Grand Theft Auto - Rockstar Games/Take Two
- Assassin's Creed - Ubisoft
- Wii Fit - Nintendo
- Madden NFL - Electronic Arts
- The Sims - Electronic Arts
- Guitar Hero - Activision
- Battlefield - Electronic Arts
- Halo - Microsoft
- Need for Speed - Electronic Arts
- Just Dance - Ubisoft
- LEGO - Warner
- NBA 2K - 2K/Take Two
- Warcraft - Activision-Blizzard
- Sonic - SEGA
- Rock Band - Electronic Arts
- Elder Scrolls - Bethesda
- Skylanders - Activision-Blizzard
Jeśli więc kiedyś będziecie się zastanawiać, dlaczego dana firma ciągnie w nieskończoność gry danej marki - to powyżej znajdziecie odpowiedź.
Jak ocenicie te zestawienie? Coś was zaskoczyło?