Japońska reklama Metal Gear Solid V: The Phantom Pain namawia do walki ze znieczulicą społeczną

Do sieci trafiło wideo prezentujące japońską reklamę . Tym razem jednak nie oczekujcie zwariowanego filmiku, w którym dzieją się rzeczy wywołujące pytanie "dlaczego?!".
Głównie dlatego, że reklama w swojej wymowie jest dosyć poważna. Zupełnie zresztą jak . W tym konkretnym wypadku wideo oprócz tego, że reklamuje grę, to namawia także do pozytywnych odruchów społecznych, czyli nieodwracania głowy, gdy dzieje się coś, co możemy zmienić na lepsze.
W kontekście gry prezentuje to oczywiście naśladowanie postawy Big Bossa, co jak nie trudno się domyślić, przemawia do japońskiej widowni. Nie musimy od razu walczyć z całym światem. Wystarczy pomóc bezpańskiemu psu lub wysłuchać zapijającego się byłego pracownika korporacji, który stracił wszystko. Słysząc płaczące dziecko, wystarczy sprawdzić, co się dzieje i ewentualnie znaleźć jego matkę.




W Japonii znieczulica społeczna jest ogromnym problemem. Dużo większym niż w Polsce. Sam słyszałem o historiach, gdzie osoba zemdlała na ulicy i nikt przez wiele minut nie chciał jej pomóc, dyskretnie omijając miejsce, gdzie leżała. Taka postawa jest głęboko osadzona w kulturze japońskiej. Pomagając komuś, zmuszamy tę osobę do odwdzięczenia się w stopniu jeszcze wyższym.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.