Pierwsze informacje na temat Sword Art Online: Hollow Realization
W niedziele pojawiła się pierwsza zapowiedź i debiutancki zwiastun kolejnej gry jRPG w uniwersum SAO, czyli . Nowy numer magazynu Dengeki przynosi natomiast pierwsze informacje odnośnie wspomnianego tytułu, od studia Aquria i Bandai-Namco, opartego o słynną mangę i anime.
Magazyn Dengeki opublikował pierwsze wieści na temat . Tym razem w formie wywiadu przeprowadzonego z przedstawicielami Bandai-Namco i studia Aquria tj. producentami Satoshi Futami oraz Satoshi Hirayae. Akcja tytułu w stosunku do poprzedniczek, rozgrywa się w całkiem nowej, fikcyjnej grze MMORPG, a platformami docelowymi są PlayStation 4 i PS Vita. Poniżej wspomniany wywiad.
Ogólna koncepcja gry:
Futami: Chcieliśmy stworzyć grę, gdzie rozgrywkę Kirito zaczyna od pierwszego poziomu doświadczenia. Takie są obecne plany.
Hirayae: Chcemy, by gracze stopniowo poznawali świat nowego SAO już od pierwszych chwil jego istnienia, zależnie od poczynionych postępów [tzn. nie będziemy wrzuceni w sam środek wydarzeń jak ostatnio - ays].
Futami: Świat na pozór może przypominać Aincrad, lecz tak naprawdę będzie całkiem nowy. Świat, który jest jednością, a nie podzielony na odrębne sektory.
Styl walki i elementy akcji:
Hirayae: Podczas zwykłych walk i rajdów korzystamy z palety umiejętności oraz wydajemy członkom drużyny różnorakie polecenia. Jedną z głównych zalet tego systemu jest współistnienie i wzajemne uzupełnianie się elementów akcji z zarządzaniem drużyną. W porównaniu do Hollow Fragment możemy posiadać trójkę towarzyszy. Dla przykładu jedna postać zajmuje uwagę wroga, druga używa umiejętności szermierczych, trzecia próbuje unieruchomić przeciwnika, a sam Kirito go dobija.
Odnośnie nowej bohaterki:
Futami: Ma 14 lat. Steruje nią i rozwija wyłącznie sztuczna inteligencja, gdy towarzyszy Kirito oraz jego przyjaciołom.
Informacje nie ujęte w wywiadzie:
- brak autoataku,
- można skakać,
- wersja PS Vita obsłuży panel dotykowy,
- są plany, by wprowadzić tryb rozgrywki wieloosobowej.