Japońscy deweloperzy opowiadają o planach na przyszłość
Japoński magazyn Dengeki PlayStation w tym tygodniu świętuje swój sześćsetny numer. Z tej okazji redaktorzy zadali po kilka pytań przedstawicielom najważniejszych, japońskich producentów gier, m.in Capcom, Square Enix czy Koei Tecmo o plany na przyszłość, odnośnie ich sztandarowych tytułów i serii. Można dowiedzieć się np. czy powstanie kiedyś sequel FFXV, co z Resident Evil 7 i kiedy dostaniemy nowe informacje odnośnie Kingdom Hearts III oraz o wielu innych kwestiach.
Poniżej znajdziecie pełną ankietę z pytaniami, jakie przedstawicielom najważniejszych japońskich koncernów, firm i studiów tworzących oraz publikujących gry, zadał magazyn Dengeki wraz z odpowiedziami. W wywiadzie udział wzięli m.in tacy twórcy jak: Akihiro Hino (Level 5), Masachika Kawata (Capcom), Keiichiro Toyama (Sony) czy Tetsuya Nomura (Square Enix). Zapraszam do lektury, bo warto.
Arc System Works - Toshimichi Mori
Pytanie: Czy byłbyś zainteresowany stworzeniem gry w stylu BlazBlue vs. Guilty Gear?
Odpowiedź: Sądzę iż nie pora teraz na to, ponieważ obie gry mają zbyt odmienne od siebie historie. W przyszłości jednak można by taki projekt rozważyć.
P: Jaka przyszłość czeka serię BlazBlue?
O: Zastanawiam się nad różnymi pomysłami... Mi.in chciałbym bardziej rozwinąć historię "Azure".
Capcom - Masachika Kawata
P: Co sądzisz o opinii, że w serii Resident Evil powoli zanika klimat grozy?
O: Rzeczywiście na tle podobnych, czołowych produkcji może to tak wyglądać. Myślę, iż musimy się bardziej przyłożyć do tego typu tytułów i poczyniliśmy już pewne kroki w tym kierunku.
P: Zamierzacie wydać wersje HD Resident Evil 2, 3, oraz Outbreak?
O: To będzie pewnym problemem, ale mamy zamiar sprostać oczekiwaniom graczy.
P: Co z Resident Evil 7?
O: Obecnie nic nie mogę na ten temat powiedzieć... Proszę zachować cierpliwość.
Capcom - Hiroyuki Kobayashi
P: Jakie są obecnie plany na rozwój serii Sengoku Bazara pod względem anime oraz gier?
O: Chciałbym ją dalej rozwijać, ale decyzji jeszcze nie podjęto.
P: A plany odnośnie Devil May Cry oraz nowy Dragon Dogma, jako tytuł offline?
O: Też chciałbym się tym zająć, ale również decyzji jeszcze nie podjęto.
GungHo - Kazuki Morishita
P: Macie jakieś plany odnośnie gier na konsole PlayStation?
O: Plany oczywiście są. Przykro mi, ale na szczegóły musicie jeszcze trochę poczekać.
Gust - Yoshito Okamura
P: Powstanie czwarta część cyklu "Dusk" z serii Atelier?
O: Chciałbym, by tak się stało z uwagi na ciepłe przyjecie przez fanów. Potrzebujemy jednak dodatkowego impulsu, a obecnie jesteśmy na etapie zbierania pomysłów. Być może w najbliższej przyszłości będę mógł coś na ten temat powiedzieć.
Koei Tecmo - Hisashi Koinuma
P: Dzieje się coś w temacie gry Ni-Oh, o której już ponad 10 lat cicho?
O: Stworzyliśmy dwie wersje testowe dla PS3, ale rezultaty nie były takie jakich oczekiwaliśmy. Dopiero PlayStation 4 dało nam odpowiednie możliwości, więc możemy ponownie zająć się tym tytułem.
P: Jaką grę w stylu Warriorsów chcielibyście stworzyć?
O: Stars Wars Warriors.
P: Chcemy Atelier Warriors!
O: Jeśli pomysł zyska uznanie wśród fanów rozważymy go.
Koei Tecmo - Yosuke Hayashi
P: Czy wkrótce pojawi się nowy Ninja Gaiden?
O: Wprawdzie część naszego personelu pracuje nad jednym, lecz jednak z powodu nawału innych projektów, nie jesteśmy w stanie posuwać się naprzód. Mamy wiele pomysłów i poinformujemy Was, gdy tylko nabiorą realnych kształtów.
Comcept - Keiji Inafune
P: Czy trwają prace nad nowym Souls Sacrifice?
O: Zapytajcie Sony Computer Entertaiment. Sam też czekam na odpowiedź.
Square Enix - Hajime Tabata
P: Jaką grę chciałbyś stworzyć po Final Fantasy XV?
O: Kolejna gra jest już postanowiona. Chciałbym wyzwania na wiele większą skalę niż do tej pory. Nie będzie to jednak kontynuacja Final Fantasy XV czy też Final Fantasy Type-0.
Square Enix - Tetsuya Nomura
P: Masz pomysły na jakieś całkiem nowe dzieło w przyszłości?
O: Mam tonę pomysłów, które chciałbym zrealizować, ale jak na razie nie mam okazji.
P: Powiedz nam coś nowego o Kingdom Hearts III!
O: Najnowsze wieści przekażemy 3 listopada podczas imprezy Disney Event "D23".
Spike Chunsoft - Kazutaka Kodaka
P: Dlaczego nie ma portu Danganropy 1 i 2 na PlayStation 4.
O: Moglibyśmy to zrobić, ale firma sobie nie zażyczyła. Osobiście rzecz ujmując zrobiłem to, co mi zlecono i nie interesują mnie tego typu sprawy.
P: Powiedz nam coś o New Danganronpa V3!
O: Ja zajmuje się scenariuszem, Rui Komatsuzaki projektowaniem postaci.
Sega - Satoshi Sakai
P: Nie wydacie już żadnych gier z serii Phantasy Star Universe Portable? Chcemy coś skierowanego nie tylko dla wielbicieli Phantasy Star Online 2.
O: Niestety nie mamy takich planów. Jeśli uznamy, że koniecznie musi powstać coś nawiązującego do PSO2, to może wtedy.
P: Chcielibyśmy wreszcie zobaczyć grę ze smokiem w roli głównej, coś jak Panzer Dragoon.
O: Chciałbym coś takiego stworzyć, lecz niestety obecnie taka gra nie sprzeda się dobrze.
Sega - Toshihiro Nagoshi
P: Czy Yakuza Studio zastanawia się nad nowymi IP?
O: Winno być bez komentarza, ale tak rozważamy to.
P: Czy Yakuza 2 otrzyma pełny remake?
O: Najpierw wydamy Kiwami, a później będziemy się nad tym zastanawiać.
Sony Computer Entertaiment - Keiichiro Toyama
P: Czy trwają już prace nad nowym Siren?
O: Osobiście chciałbym, żeby tak było, ale nie mogą zostać podjęte z powodu różnorakich przeszkód.
P: Jak wielkie jest miasto w Gravity Rush 2?
O: Wciąż nie mogę zdradzić szczegółów, ale należy sporo oczekiwać. Niedawny zwiastun pokazywał tylko jedną jego część.
Sony Computer Entertaiment - Masami Yamamoto
P: Czy nowy Holy Badman jest już w produkcji?
O: Czujnie wypatruje okazji, lecz wstyd przyznać, że jako głowa departamentu daje priorytet własnym IP.
Falcom - Toshihiro Kondo
P: Czy wydacie Trails of Cold Steel I i II na PlayStation 4?
O: Chociaż nie mam nic przeciwko, by gry trafiły na PlayStation 4, to jednak na skupiamy się na nowych tytułach. W miarę możliwości chciałbym przenieść całą serię Trails na PS4 i myślę, że wtedy załatwilibyśmy sprawę ze wspomnianymi grami.
P: Wygląda na to, że seria Trails wciąż żyje. Ile jeszcze lat będziecie ją rozwijać.
O: Trudno powiedzieć ile lat, ale licząc łącznie z Trails of Cold Steel II udało nam się zrealizować 60% całości.
Nippon Ichi Software - Sohei Niikawa
P: Czy kiedykolwiek przywrócicie do życia serię Marl Kingdom [znana na zachodzie, jako Rhapsody A Musicial Adventure]?
O: Słyszeliśmy, że fani chcą wznowienia. Stale zastanawiamy się czy warto odnowić serię w standardach obecnej generacji konsol, czy stworzyć całkiem nowy, muzyczny tytuł.
P: Kiedy wyjdzie Makai Wars? I ta biedna Asagi!
O: Wydamy tak szybko, jak będziemy mogli.
Bandai Namco - Yusuke Tomizawa
P: Czy dziewczyny raduje zabawa z Summer Lesson?
O: Kobiety z naszego zespołu zabawa cieszyła. Aczkolwiek część chciała, by wprowadzić do gry przystojnych facetów.
P: Abstrahując od Summer Lesson, macie inne plany związane z wirtualną rzeczywistością?
O: Zaplanowaliśmy już co nieco za kulisami. Najbardziej podoba mi się mahjong z czterema osobami w VR.
Marvelous - Kenichiro Takaki
P: Czy zobaczymy kiedyś jakąś część serii Senran Kagura w takiej jakości jak wejściówka z Senran Kagura: Estival Versus?
O: Chciałby to zrealizować, gdy tylko nasza znajomość tajników PS4 będzie odpowiednia.
P: Gdybyście mogli stworzyć grę w wirtualnej rzeczywistości,to jaka by ona była?
O: Super zboczona.
Mages - Chiyomaru Shikura
P: Kiedy usłyszymy więcej o Anonymous;Code?
O: Myślę, że pod koniec roku.
P: Co ze wspólnym projektem z Kojimą?
O: Metal Gear Solid V już wyszedł, więc myślę, że wkrótce się rozpocznie.
Level-5 - Akihiro Hino
P: Czy możliwe jest, że Yo-kai Watch pojawi się na PlayStation 4 i PS Vicie?
O: Możliwe. Gdy tylko będziemy wymagać nowego "pola" dla różnych form elektronicznej rozrywki.
P: Co się dzieje z Waszą najnowszą grą PlayStation 4, która ma być o wiele bardziej epicka niż White Knight Chronicles?
O: Prace trwają. We właściwym czasie poinformujemy o nich.