iPad w EU znajdzie tylko niszową popularność?

Gry
717V
iPad w EU znajdzie tylko niszową popularność?
Bartosz Dawidowski | 16.05.2010, 16:30

Sprzedaż najnowszego hardware'u Apple już dzisiaj można obwołać wielkim sukcesem w Stanach Zjednoczonych. Za oceanem sprzedało się przez 28 dni 1 milion iPadów. Czy taki sam sukces czeka na firmę w Europie?

Sprzedaż najnowszego hardware'u Apple już dzisiaj można obwołać wielkim sukcesem w Stanach Zjednoczonych. Za oceanem sprzedało się przez 28 dni 1 milion iPadów. Czy taki sam sukces czeka na firmę w Europie?xxxxx

Według Mike'a Stevensa, dyrektora oddziału Mediów Elektronicznych w Simpson Carpenter sprzedaż iPada w Anglii, która miała, wg. zamierzeń Apple, przyjąć tablet z otwartymi ramionami, może okazać się klapą. Mike Stevens wysnuwa ten wniosek po przeprowadzeniu badania wśród potencjalnych konsumentów na Wyspach. Respondentom pokazano iPada i zapytano czy wydaliby na niego ok. 450 funtów...

"Grupy niszowe ze specyficznymi potrzebami emocjonalnymi albo funkcjonalnymi pokochają iPada. Ale w tym momencie nie ma istotnego powodu, dla którego mieliby go kupić użytkownicy mainstreamowi. Oczywiście to może się zmienić, kiedy ta grupa konsumentów zobaczy, jak osoby, które szybko nabyły ten sprzęt korzystają z niego. Ale w naszej optyce minie znacznie więcej czasu, nim sprzedaż iPada wzbije się na ten sam pułap, co sprzedaż iPhone'a. Oczywiście impulsywna mniejszość po prostu będzie musiała go mieć. Dla nich nieważna jest funkcjonalność, kompatybilność albo usprawinienia w stosunku do poprzedniego sprzętu - dla nich liczy się czysty powab, czarowność, moda. Typową odpowiedzią tych konsumentów było w naszym badaniu zdanie: "To jest po prostu fantastyczne. Nie potrzebuję iPada, ale sprzęt i tak jest wspaniały i chcę go mieć".

Głównymi odpowiedziami, jakie przewijały się wśród uczestników badania były sceptyczne uwagi: "Wszystko, co robi ten sprzęt mam już na moim notebooku albo telefonie. Nie potrzebuję następnej rzeczy, dublującej funkcje poprzedników".

Wydaje się jednak, że główny problem, który napotyka iPad w Europie to cena. Okazuje się bowiem, że na Starym Kontynencie musimy za podstawową wersję nowego hardware'u Apple wykartkować więcej pieniędzy, niż amerykanie (około 100 dolarów więcej). Być może dlatego Apple cały czas wstrzymuje się z zapowiedzeniem premiery iPada w Polsce... cena wydaje się zaporowa.

W nadciągającym numerze PSX Extreme (w kioskach od 21-22 maja) znajdziecie wyczerpujący test iPada. Ural przebadał dokładnie kwestię atrakcyjności tego tableta dla graczy.
 

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper